بایدن تعهد امریکا را به حفاظت و مصوونیت از پناهجویان تصریح کرد   

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، امروز ۲۰ جون (۳۱ جوزا) روز جهانی پناهجویان، یک بار دیگر تعهد کشوراش را به مصوونیت، کرامت و حفاظت پناهجویان، تصریح کرد.

قصر سفید با نشر بیانیه‌ای به نقل از بایدن نگاشته است که آزار و اذیت، خشونت و جنگ در حال حاضر بیش از ۱۲۰ میلیون نفر را در سراسر جهان به ترک خانه‌های شان مجبور کرده است.

رییس جمهور بایدن گفت: "در این روز، ما هبستگی خود را با پناهجویان مجدداً تصریح می‌کنیم. ما همچنان، قدردانی عمیق خود را از سازمان ملل متحد و سازمان های بشری دیگر و کارمندانی که به پناهجویان کمک حیاتی فراهم می‌کنند، ابراز می‌داریم."


او گفت که ایالات متحده افتخار می‌کند که در پاسخگویی به نیازمندی‌های پناهجویان و بی‌جاشدگان در سراسر جهان، نقش رهبری دارد و بزرگترین امدادگر کمک‌های بشری، مواد غذایی حیاتی، آب آشامیدنی، سرپناه و مراقبت صحی در جهان است.

در بیانیهٔ قصر سفید آمده است که ادارهٔ بایدن مسیر‌های قانونی را گسترش داده تا مهاجران زندگی خود و خانواده‌های شان را با سفرهای پر مخاطره به خطر ناندازند.

بر اساس معلومات قصر سفید، در سال مالی ۲۰۲۴ میلادی، روند اسکان بیش از ۱۰۰ هزار پناهجو در ایالات متحده در مسیر درست قرار دارد و تحقق خواهد پذیرفت.

رییس جمهور ایالات متحده گفته است که پناهجویان مشارکت گستردهٔ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارند و سبب غنامندی جوامع امریکایی می‌شوند و آنان از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۹ میلادی حدود ۱۲۴ میلیارد دالر به اقتصاد امریکا افزوده اند.

بایدن گفت که ایالات متحده و شرکایش باید برای جهانی کار کنند که در آن مردم از هر گونه آزار و اذیت و جنگ در امان باشند و جاییکه از همگان خود را مصوون حس کنند و در جوامع مدغم شوند.