گلوله‌باری در امریکا؛ مهاجم نه نفر را به گلوله بست و سپس خودکشی کرد

پولیس ناحیهٔ اوکلند در حال بررسی صحنه گلوله باری عصر شنبه در این ناحیه

مقام‌های پولیس در ایالت میشیگن ایالات متحده روز یکشنبه ۱۶ جون (۲۷ جوزا) گفتند که یک مرد مسلح پس از آنکه نه نفر را به ضرب گلوله زخمی کرد، زمانیکه در محاصرهٔ پولیس در آمد اقدام به خودکشی کرد.

در این رویداد که روز شنبه ۱۵ جون در ناحیهٔ روچستر هیلز شهر دیترویت به وقوع پیوست، دو کودک و مادرشان نیز زخمی شده اند. وضعیت یکی از این کودکان که هشت سال عمر دارد و از ناحیهٔ سر زخمی شده و مادرش که گلوله در شکم و ران وی اصابت کرده است، وخیم گزارش شده است.

پولیس گفته است که فرد مهاجم که یک مرد سفیدپوست است، ۴۲ ساله بود و انگیزهٔ این گلوله‌باری تا اکنون مشخص نشده است.

مایکل بوچارد، یک مقام پولیس شهر دیترویت، در یک کنفرانس خبری گفت که مهاجم ساعت ۰۵:۰۰ عصر بدون هدف بر عابران در مقابل یک پارک محلهٔ روچستر هیلز به گلوله باری کرد و تا زمانیکه پولیس به صحنه رسید، کم و بیش ۳۰ گلوله فیر شده بود که در اثر آن نه نفر زخمی شدند.

شهر دیترویت در گذشته نیز صحنهٔ گلوله‌ باری‌های مرگبار بوده است. در سال ۲۰۲۱ ایتن کرومبلی یک دانشجوی ۱۵ ساله بر شاگردان لیسه آکسفورد در شهر دیترویت گلوله‌باری کرد که این رویداد منجر به کشته شدن چهار شاگرد و زخمی شدن شش نفر دیگر شد.

در ایالات متحده، جاییکه شهروندان بر اساس قانون اساسی حق دارند اسلحه داشته باشند، همه ساله ده‌ها هزار نفر در خشونت‌های مرتبط با اسلحه کشته و زخمی می‌شوند.

بر اساس آمار آرشیف خشونت مسلحانه، نهاد غیرانتفاعی که رویدادها و تلفات ناشی از کاربرد اسلحه را در ایالات متحده ثبت می‌کند، از اول جنوری تا ۱۶ جون سال روان ۷۶۵۵ نفر در خشونت‌های مرتبط به سلاح گرم در سراسر ایالات متحده کشته و در این مدت ۱۴۴۳۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند. اما خودکشی بیشترین شمار تلفات ناشی از اسلحه را در ایالات متحده تشکیل می‌دهد.