کرملین از ممنوعیت ایالات متحده برای شرکت امنیت سایبری کسپرسکی انتقاد کرد

کرملین روز جمعه ۲۱ جون (اول سرطان) از تصمیم ایالات متحده مبنی بر ممنوعیت شرکت امنیت سایبری "کسپرسکی" ابراز نگرانی کرده و این اقدام واشنگتن ‌دی‌سی را "رقابت ناعادلانه" به نفع شرکت‌های امریکایی قلمداد کرد.

این اظهارات کرملین یک روز پس از آن بیان شد که واشنگتن فعالیت شرکت امنیت سایبری روسیه به نام "کسپرسکی لب" را به دلیلی ممنوع کرد که این شرکت ''خطر امنیتی ملی'' را متوجه ایالات متحده می‌کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفته است که شرکت کسپرسکی لب، یک شرکت بی نهایت رقابتی ''در سطح بین المللی'' است.

او افزود که این اقدام امریکا '' این یک روش ترجیحی برای رقابت ناعادلانه از سوی ایالات متحده است. آنان [مقامات ایالات متحده] هر بار به چنین تکتیک‌ها متوسل می شوند."

وزارت تجارت ایالات متحده گفته است که روسیه با استفاده از این شرکت سایبری ''معلومات حساس تسلیحاتی ایالات متحده را جمع‌آوری می‌کرد."

ایالات متحده علاوه بر ممنوعیت فروش نرم افزار‌های ضدویروس شرکت کسپرسکی لب، سه نهاد مرتبط با این شرکت را درج فهرست‌ شرکت‌هایی کرد که به نظر می رسد برای ایالات متحده نگرانی‌های امنیت ملی ایجاد می کنند.

کسپرسکی لب در سال ۱۹۹۷ توسط ناتالیا کسپرسکی و یوگنی کسپرسکی ایجاد شد. مقر اصلی این شرکت در مسکو، روسیه ، موقعیت دارد و در۳۱ کشور دیگر جهان از جمله بریتانیا، فرانسه، آلمان، هلند، پولند، رومانیا، جاپان ، چین، کوریای جنوبی و ایالات متحده نمایندگی دارد.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.