هزاران نفر در فلیپین به حمایت از فلسطین تظاهرات کردند

پولیس فلیپین گفته است که شمار شرکت کنندگان این تظاهرات به حدود ۲۵ هزار نفر می‌رسید.

هزاران نفر روز دوشنبه ۱۶ اکتوبر (۲۴ میزان) در جنوب فلیپین گرد هم جمع شدند تا اعتراض شان را به خاطر بمباردمان غزه توسط اسراییل ابراز کنند.

شرکت کنندگان این تظاهرات پرچم‌های فلسطین را به اهتزار درآورده و نیز گونه‌های شان را با رنگ‌های پرچم فلسطین رنگین کرده بودند.

آنان برای قربانیان حملات اسراییل بر غزه به دعا و نیایش پرداخته و شماری از آنان هنگام این دعاخوانی اشک می‌ریختند.

ابراز اندوه زن مسلمان فلیپینی به خاطر کشته شدن فلسطینیان در حملات اسراییل برغزه

سخنرانان در این گردهمایی اعتراضی خواستار توقف عملیات نظامی اسراییل بر غزه شده و ایالات متحده و سازمان ملل متحد را ترغیب کردند تا در جنگ اسراییل و حماس بی‌طرفی خود را حفظ کنند.

فلیپین با جمعیت اکثراً مسیحی کاتولیک، یک اقلیت بزرگ مسلمان را نیز در خود دارد که بیشتر مسلمانان در جنوب آن کشور مستقر اند، جاییکه برای چندین دهه شاهد شورشگری مسلحانۀ جدایی‌طلبان اسلام‌گرا بود، تا اینکه نه سال پیش امضای توافق صلح به این شورشگری نقطۀ پایان گذاشت.

مقام‌های پولیس محلی گفته اند که در این تظاهرات که حدود چهار ساعت طول کشید و در یک پارک در شهر کوتاباتو برگزار شده بود، حدود ۲۵ هزار نفر شرکت کرده بودند. بیش از ۲۰۰ هزار نفر از باشندگان شهر کوتاباتو مسلمانان اند.

مقام‌های پولیس فلیپین گفته اند که برای تامین امنیت این تظاهرات، تدابیر امنیتی گرفته شده بود و این گردهمایی بزرگ بدون کدام حادثه‌ای پایان یافت.