افزایش علاقمندی جوانان به خریداری کتاب‌های اسلامی در کانادا

مسوول "کتاب فروشی حبیب" در شهر تورنتوی کانادا می‌گوید که در این اواخر علاقمندی جوانان به خریداری کتاب های اسلامی، به ویژه قرآن‌‌کریم، افزایش یافته است.

این کتابخانه با سابقه ۲۰ سال فعالیت یکی از بزرگ ترین کتاب فروشی های اسلامی افغان‌ها در امریکای شمالی است که در آن حدود ۲۰۰ هزار جلد کتاب اسلامی به زبان های انگلیسی عربی و فارسی گرد آوری شده است.

احمد صدیق پوپلزی، مالک این کتاب فروشی، می‌گوید که روزانه بر شمار خریداران کتاب های اسلامی افزوده می شود و بیشتر خریداران جوانان اند که به دنبال آموزش مسایل دینی و تحقیق و مطالعهٔ قرآن و احادیث پیامبر اسلام اند.

پوپلزی گفت که این کتاب ها را از کشور های مختلف جهان وارد می‌کند: "کتاب های انگلیسی را اکثراً از لندن، هند و پاکستان می آوریم و کتاب های عربی را از عربستان سعودی، لبنان و سوریه می آوریم و کتاب های فارسی را از ایران و پاکستان می آوریم."

در این کتاب‌فروشی، حجاب و تزیینات اسلامی برای خانه نیز به فروش می‌رسد. از چادر گرفته تا دستمال ها برای بزرگ سالان و انواع کلاه های که مردم آنرا در هنگام ادای نماز می‌پوشند نیز در این فروشگاه فروخته می‌شود.

شماری از افغان های مقیم شهر تورنتو می‌گویند که این کتاب‌فروشی نیازمندی‌های خانواده‌ ها را برآورده می‌کند.

جیلانی احمدزی، افغان مقیم کانادا، گفت: "این کتاب خانه یکی از ضروریات عمدهٔ جامعه اسلامی کانادا است، به ویژه برای کودکانی که اینجا تولد شده اند. در کنار منابع خوب اسلامی مواد برای آموزش زبان های مادری ما چون فارسی و پشتو وجود دارد."

در عصر دیجیتل که علاقمندی کمتری نسبت به کتاب ها چاپی و کتابفروشی ها وجود دارد، اینجا فروش کتاب های اسلامی رونق بیشتری یافته است و مالک آن انتظار دارد پس از ورود افغان های بیشتر به کانادا، بازار کتاب های اسلامی نیز گرم‌تر شود.