الکول سمی موجب مرگ ده‌ها نفر در هند شده است

مقام‌ها روز شنبه ۱۷ دسمبر (۲۶ قوس) گفتند که نوشیدن الکول سمی موجب مرگ دست کم ۳۷ نفر در ایالت شرقی بیهار شده است؛ مصرف الکول در این ایالت ممنوع است.

گزارش‌های تایید ناشده حاکی از آن است که نوشیدن الکول سمی ممکن موجب مرگ بیش از ۷۰ نفر در این ایالت شده باشد.

فروش و مصرف الکول در بخش‌هایی از هند ممنوع است. این ممنوعیت موجب بازار سیاه خرید و فروش الکول در هند شده و در برخی اوقات، الکول سمی سبب مرگ مصرف کنندگان در این کشور می‌شود. بر اساس گزارش‌ها، سالانه صدها نفر در اثر نوشیدن شراب و الکول سمی در این کشور جان می‌بازند.

خانواده های قربانیان در آخرین تراژدی گفته اند که مردم چند قریه روز دوشنبه در یک محفل عروسی و رویدادهای دیگر الکول محلی به نام‌های "ماهوا" یا "دسی دارو" را نوشیدند.

بسیاری از قربانیان قبل از مرگ دچار درد معده، از دست دادن دید چشم و استفراغ شدند. تا روز پنجشنبه مرگ ۲۰ نفر تایید شد و روز شنبه ۱۲ نفر دیگر که وضعیت شان وخیم گزارش شده است، در شفاخانه بستری شدند.

در همین حال،‌ یک مقام پولیس به خبرگزاری فرانس پرس گفته است که " در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۲۴ نفر نفر جان‌های شان را از دست دادند." این مقام پولیس گفته است که تا حالا مرگ ۳۷ نفر تایید شده است.

برخی رسانه‌های محلی گزارش داده اند که ۷۱ نفر در اثر نوشیدن الکول سمی در ایالت بیهار جان باخته اند، اما این مقام پولیس گفت که این آمار را تایید کرده نمی‌تواند.

پولیس در سه روز گذشته بیش از ۱۰۰ نفر را در ارتباط به تولید و فروش غیر قانونی الکول بازداشت کرده و ۶۰۰ لیتر الکول را نیز ضبط کرده است.