رویداد ترافیکی در پاکستان شش کشته و ۲۸ زخمی برجا گذاشت

در اثر واژگون شدن یک بس مسافربری در ساحهٔ قلعۀ سیف‌الله واقع در ایالت بلوچستان پاکستان شش نفر کشته و ۲۸ تن دیگر زخمی شدند.

بخش دیوۀ صدای امریکا به نقل از عبدالناصر، یک مقام پاکستانی، گزارش داده که این بس که از کویته به سمت خیبرپختونخواه در حرکت بود، ناوقت روز یکشنبه هشتم جنوری (۱۸ جدی) در یک گودال سقوط کرد.

این مقام پاکستانی گفته است که در میان قربانیان این حادثه، زنان و کودکان نیز استند که جهت تداوی به شفاخانه‌های اطراف محل رویداد منتقل شده اند.

مقامات پاکستانی وضعیت صحی نه نفر از زخمی شدگان این حادثه را وخیم توصیف کرده اند. گفته می‌شود که مسافران این بس همه زایران شیعه بوده اند.

همه ساله شمار زیاد مردم در پاکستان در حادثات ترافیکی جان می‌بازند. بر اساس گزارش ها، در سال ۲۰۲۲ میلادی ۴۴۱ نفر در اثر حوادث ترافیکی در بلوچستان جان باخته و ۲۳ هزار و ۸۰۵ تن دیگر زخمی شدند.

کم‌عرض و خامه بودن جاده‌ها و نیز غیرمعیاری بودن جاده‌ها به ویژه در ساحات دور افتاده و روستایی، عدم رعایت قوانین ترافیکی از سوی رانندگان از جمله عوامل عمدهٔ حادثات ترافیکی در پاکستان خوانده شده است.

این در حالی است که در ماه جولای ۲۰۲۲ در اثر سقوط بس مسافربری در گودال عمیقی در ساحهٔ دره اسماعیل خان ۱۹ نفر جان باختند و چهار نفر مجروح شدند.