زنده‌گی دونالد ترمپ در تصاویر

دونالد ترمپ هفتاد سال قبل در منطقۀ "کوینز" شهر نیویارک چشم به جهان گشود و در یک محلۀ ثروتمند موسوم به " Jamaica Estates" آن شهر بزرگ شده است.

ترمپ چهارمین فرزند والدینش است، پدرش که فرد ترمپ "Fred Trump" نام دارد در خرید و فروش املاک کار می کرد.

این تجارت پیشۀ امریکایی امروز به خاطر عمارت شخصی اش در نیویارک که ترمپ تاور"Trump Tower" نامیده می شود، شهرت دارد. قیمت مجموعی این عمارت ٥٨ طبقه ای به ٢٠٠ میلیون دالر می رسد و دارای عصری‌ترین امکانات رفاهی است.

دونالد ترمپ همچنان به خاطر اعمار سه قمار خانه (ترمپ پلازا، قصر ترمپ و تاج محل) با ارزش نزدیک به یک میلیارد دالر در شهر ساحلی اتلانتیک ستی ایالت نیوجرسی نیز مشهور می باشد.

در سال ١٩٩٠ زمانی که بازار فروش املاک با رکود مواجه شد، ارزش دارايی ترمپ نیز از ۱.۷ میلیارد دالر به ۵۰۰ میلیون دالر نزول کرد و به خاطر جلوگیری از ورشکستگی، یکبار دیگر به اخذ قرضه پرداخت.

دونالد ترمپ با راه اندازی یک برنامۀ معروف تلویزیونی که "The Apprentice" نام داشت، شهرت زیادی کسب کرد و توانست از این برنامه بیش از ٢٠٠ میلیون دالر به دست بیاورد.

دونالد ترمپ تا حال سه بار ازدواج کرده است، همسر اولش ایوانا" Ivana" نام داشت و از او سه فرزند دارد.

دونالد ترمپ پس از طلاق دادن به همسر اولش، با مارلا مپلس " Marla Maples" ازدواج کرد و بعد ها او را نیز طلاق داد.

این نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده در سال ٢٠٠٥ با میلانیا "Melania" که یک مدل سلوانیایی است ازدواج کرد.

دونالد ترمپ پنج فرزند و هشت نواسه دارد.

دونالد ترمپ برای اولین بار در اواخر دهۀ ۱۹۸۰ علاقه اش را به سیاست ابراز کرد. او ابتدا به حزب اصلاحات پیوست، بعداً به حزب دموکرات، سپس مستقل و بلاخره در سال ٢٠١٢ خود را جمهوریخواه اعلان کرد.

دونالد ترمپ در طول مبارزات انتخابات مقدماتی سال ٢٠١٦ به خاطر اظهارات جنجال برانگیز اش مبنی بر اعمار دیوار در سرحد میان ایالات متحده و مکسیکو برای جلوگیری از ورود پناهجویان غیرقانونی و نیز پیشنهاد منع ورود مسلمانان به امریکا، توجۀ زیادی را به خود جلب کرد.

آقای ترمپ با کسب رای ۲۸۹ نمایندۀ انتخاباتی به حیث رئیس جمهور آیندۀ ایالات متحده انتخاب شد. این انتخابات همانگونه که در جریان مبارزات و مناظرات انتخاباتی بی پیشینه بود، نتایج آن نیز به باور کارشناسان و مفسرین انتخاباتی و سیاسی امریکا دور از انتظار بود.