صعود ‌تیم‌های ترکیه و هالند به دور یک‌ چهارم جام فوتبال ملت‌های اروپا

تیم‌های فوتبال ترکیه و هالند روز سه‌ شنبه دوم جولای (۱۲ سرطان) به ترتیب در مقابل تیم‌های اتریش و رومانیا در دور یک هشتم جام ملت‌های اروپا پیروز شدند.

با پیروزی تیم‌های ترکیه و هالند، هشت تیم برتر جام ملت‌های اروپا در دور یک چهارم این جام، مشخص شد.

تیم های آلمان – اسپانیا، فرانسه – پرتگال، انگلستان – سویس و ترکیه – هالند با صعود به دور یک‌ چهارم جام ملت‌های اروپا به مصاف هم خواهند رفت.

در آخرین رقابت فوتبال دور یک‌ هشتم جام ملت‌های اروپا، که سه شنبه دوم جولای برگزار شد، ترکیه با نتیجۀ دو مقابل یک اتریش را حذف کرد.

تیم اتریش در دقیقۀ ۹۰ بازی تلاش کرد کم از کم نتیجه را مساوی کند، اما دروازه بان ترکیه در آخرین دقایق بازی با یک واکنش سریع ضربۀ سر مهاجم اتریشی را مهار کرد و نگذاشت نتیجه مساوی شود.

مری دیمیرال، مهاجم تیم فوتبال ترکیه با به ثمر رساندن دو گول در دقایق اول و ۵۱ بازی، تیم فوتبال ترکیه را پس از ۱۶ سال به دور یک چهارم جام ملت‌های اروپا صعود داد.

تیم اتریش در این رقابت ۶۱ درصد کنترول بازی را در اختیارداشت، اما مهاجمان اتریشی نتوانستند از خط دفاعی ترکیه عبور و دروازۀ این تیم را باز کنند.

تنها گول تیم اتریش در دقیقۀ ۶۶ بازی توسط مایکل گریگوریچ وارد دروازۀ تیم ترکیه شد.

هالند – رومانیا

در رقابت نخست روز سه شنبۀ میان تیم هالند و رومانیا، هالندی‌ها از ابتدای بازی کنترول رقابت را در دست داشتند و به رومانیایی‌ها فرصت زیادی ندادند تا نزدیک دروازۀ تیم هالند شوند.

در این رقابت هالند توانست سه بار دروازۀ رومانیا را باز کند. گول‌های هالند در دقایق ۲۰، ۸۳ و ۹۳ بازی توسط کودی گاکپو و دونیل مالین به ثمر رسید.

هالند ۶۶ درصد کنترول بازی را در اختیار داشت و مهاجمین این تیم ۲۳ بار دروازۀ تیم رومانیا را هدف ضربۀ توپ قرار دادند، حالانکه بازیکنان تیم رومانیا با ۳۴ درصد کنترول بازی، تنها قادر شدند پنج بار شوت‌زنی کنند.

دور یک‌ چهارم جام فوتبال ملت‌های اروپا روز جمعه ششم ماه جولای با رقابت میان آلمان و اسپانیا آغاز می شود. تیم‌های فرانسه و پرتگال نیز درهمان روز به مصاف هم خواهند رفت.