دو سرباز ترکی که بر یک زن افغان تجاوز جنسی کرده بودند به ۶۹ سال زندان محکوم شده اند 

مرز میان ایران و ترکیه

دو سرباز ترکی که در ماه جنوری به تجاوز جنسی بر یک زن مهاجر افغان متهم شده بودند، در مجموع به ۶۹ سال زندان محکوم شده اند.

این سربازان به تاریخ دوم ماه جنوری در ولایت وان ترکیه هشت مهاجر افغان را زمانی باداشت کردند که از ایران وارد خاک ترکیه شدند. سپس آنان بر یک زن افغان تجاوز جنسی کرده و تلاش کردند وی را دوباره رد مرز کنند.

نام قربانی این رویداد و سربازان ترکی نشر نشده است.

اما این زن فرار کرده و در مورد این رویداد به افسران دیگری ترکی که در پوستهٔ نظارت حضور داشتند خبر داد. بعد از آن، آن دو سرباز نخست مورد بازجویی قرار گرفته و سپس بازداشت شدند.

در جریان محاکمه در محکمهٔ عالی جنایی ولایت وان، سربازان ادعا کردند که بر افغان تجاوز جنسی نکرده اند، بلکه وی به رضایت‌ خودش با آنان مقاربت جنسی انجام داده بود.

این زن افغان که با مخفف ل.م معرفی شده به محکمه گفت که سربازان بر وی تجاوز جنسی کردند و برای فرار از عواقب جنایت شان، دروغ می‌گویند.

وکلای مدافع این زن افغان از وزارت خانواده و پالیسی اجتماعی ترکیه در جریان محاکمه به اتهام استفاده از صلاحیت، خواستار مجازات حد اکثر به سربازان شدند.

محکمه در ماه جون یکی از سربازان را که با مخفف ای.سی.دی. معرفی شده، به جرم تجاوز جنسی و محرومیت از آزادی، به ۳۲ سال و شش ماه و سرباز دوم را که با مخفف او.کی. معرفی شده به ۳۷ سال و شش ماه زندان محکوم کرد.

با وجود آنکه این مجازات در ماه جون به این سربازان داده شده بود، اما تا این اواخر علنی نشده بود. محکمه گفت که حد اکثر زندان به این سربازان به دلیلی کاهش داده نشد که در آنان هیچ گونه پشیمانی دیده نشد.

پس از تسلط دوبارهٔ طالبان بر افغانستان، شمار زیادی از افغان‌‌ها از راه های قانونی و غیر قانونی وارد سایر کشورها، به شمول ترکیه شده اند. این امر سبب شده تا در این کشور دیدگاه‌های ضد مهاجرین افزایش یابد.