ملل متحد در مورد آزار و اذیت اعضای حزب عمران خان اظهار نگرانی کرد 

عمران خان، صدر اعظم پیشین پاکستان

کمیشنری عالی ملل متحد برای حقوق بشر روز سه شنبه ششم فبروری (۱۷ دلو) در مورد آزار و اذیت شدن اعضای حزب عمران خان، صدر اعظم پیشین پاکستان، اظهار نگرانی کرد.

لیز تراسیل، سخنگوی کمیشنری عالی ملل متحد برای حقوق بشر در ژنیف، در جریان یک نشست خبری از مقامات پاکستانی خواست تا روند انتخابات آزاد و عادلانه را در آن کشور تضمین کنند.

این در حالی است که عمران خان به کرات از آزار و اذیت اعضای حزب اش شکایت کرده و گفته است که آنان حتا نمی‌توانند مانند حزب حاکم و کاندیداش نواز شریف، گردهمایی‌های انتخاباتی برگزار کنند.

اما مقامات پاکستان این اتهامات را رد کرده اند.

عمران خان در چهار قضیهٔ مختلف به ۳۴ سال زندان محکوم شده و به این دلیل نمی‌تواند در انتخابات اشتراک کند. حامیان حزب وی ادعا کرده اند که خان به دلیل لفاظی‌هایش علیه اردوی قدرتمند این کشور مجازات شده است.

تراسیل گفت که کمیشنری حقوق بشر ملل متحد از آزار و اذیت‌های مشابه، بازداشت‌ها و حبس طویل المدت رهبران حزب تحریک انصاف پاکستان و حامیان آن نگران است.

او افزود که تمامی احزاب در پاکستان باید منصفانه رقابت کنند.

در این حال، گوهر اعجاز، وزیر داخلهٔ پاکستان، گفته است که با وجود افزایش حملات تندروان، تمامی ترتیبات برای حصول اطمینان از آزاد و عادلانه بودن انتخابات، روی دست گرفته شده و نیروهای بیشتر به ساحات حساس اعزام خواهند شد.

مبارزات انتخابات نیمه شب سه شنبه پایان میابد، اما کاندیدان می‌توانند برای کسب حمایت مردم، به کارزار خانه به خانه ادامه دهند.

پاکستان برای نظارت از انتخابات، ناظرین بین المللی را دعوت کرده است، با آنهم شماری از تحلیلگران می‌گویند که به دلیل تقلب پیش از رایگیری، اعتبار این انتحابات با خطر مواجه شده است.

سازمان عفو بین المللی و سایر گروه‌های حقوق بشری از مقامات پاکستان خواسته اند تا اطمینان حاصل کنند که در جریان انتخابات دسترسی به انترنت و سایر سکوهای مخابراتی مختل نشود.

پیش از این وزیر داخلهٔ پاکستان گفته بود که در جریان انتخابات روز پنجشنبه اگر مقامات محلی بخواهند، جریان انترنت مختل خواهد شد.

در نبود عمران خان، یگانه مدعی کرسی صدارت در این کشور نواز شریف است، فردی که در گذشته سه بار به صدارت رسیده و از محکومیت‌های گذشته‌اش تبرئه شده است.