حملهٔ هوایی امریکا ۱۳ تندرو الشباب را در سومالیا کشت 

قوماندانی نظامی امریکا در افریقا روز یکشنبه ۲۷ اگست (پنجم سنبله) گفت که در نتیجهٔ یک حملهٔ هوایی "دفاع خودی" در سومالیا ۱۳ تندرو گروه الشباب کشته شد.

این حمله در نزدیکی منطقهٔ سییرا صورت گرفت که در فاصله ۴۵ کیلومتر شهر کسیامایو موقعیت دارد.

این قومندان نظامی امریکا گفت که حمله روز شنبه در حمایت از نیروهای سومالیایی صورت گرفت که درگیر جنگ با تندروان الشباب بودند.

در اعلامیه‌ٔ این قومندان آمده است که ارزیابی‌های ابتدایی مشترک با اردوی ملی سومالیا نشان می‌دهد که در این حمله هیچ غیرنظامی کشته یا زخمی نشده است.

با آنهم این مرکز نظامی گفته است که ارزیابی نتایج این عملیات ادامه خواهد داشت و معلومات بیشتر را شریک خواهد کرد.

ایالات متحده، گروه الشباب را که بزرگترین و فعال‌ترین شاخهٔ شبکهٔ القاعده در جهان تلقی می‌کند. این گروه که در ماه فبروری سال ۲۰۱۲ با القاعده مدغم شد، مرام و قابلیت‌های حمله‌ای خود را با حمله بر نیروهای امریکایی و متحدین آن و تهدید منابع امنیتی آنان در منطقه ثابت کرده است.

در عین حال، منابع امنیتی به صدای امریکا گفتند که تندروان الشباب بر یک قریهٔ که به تازگی آزاد شده بود، حمله کردند و شماری از سربازان دولتی را کشتند.

خبرگزاری رسمی سومالیا گزارش داد که نیروهای دولتی حملهٔ تندروان را عقب راندند، اما در مورد تلفات این رویداد معلومات ارایه نکردند.

گروه تندرو الشباب با نشر اعلامیهٔ ادعا کرده است که با یورش بر یک پایگاه نظامی ۱۷۸ سرباز را کشته و شمار دیگر را اسیر گرفته است.

این ادعا به گونهٔ‌ مستقلانه تایید شده نمی‌تواند زیرا این گروه اکثراً در ارایهٔ ارقام مبالغه می‌کند.