ایالات متحده وسایط زرهی را به لبنان تحویل داد

ایالات متحده امریکا اولین محموله وسایط نقلیه جنگی زرهی را امروز به اردوی لبنان تحویل داد.

موترهای جنگی موسوم به «ایت بردلی» اولین محموله از سرجمع ۳۲ واسطه نقلیه به ارزش بیشتر از ۱۰۰ میلیون دالر است که نیروهای مسلح لبنان در ماه های آینده دریافت خواهد کرد.

ایالات متحده به گونه فزاینده یی کمک نظامی به لبنان تامین می کند.

الیزابت ریچردز، سفیر ایالات متحده در لبنان در مورد اهمیت این کمک ها گفت "این کمک به نیروهای مسلح لبنان قابلیت های جدید را برای حراست از لبنان، برای حرست سرحدات آن کشور و برای جنگ با دهشت افگنی فراهم خواهد کرد."

الیزابت ریچردز، سفیر ایالات متحده در لبنان می گوید اداره ریاست جمهوری ایالات متحده اردوی لبنان را به حیث "نقش آفرین بر حق در تامین ثبات و امنیت" آن کشور منقسم سیاسی تصور می کند.

خانم ریچردز گفت "حمایت امریکا از لبنان مبتنی بر علایق مشترک مردم امریکا و مردم لبنان است. حمایت مان مبتنی بر اصلی است که ما عین هدف را برای ثبات و امنیت در این کشور شریک می سازیم، و ما دیدگاهی را شریک می سازیم که نیروهای مسلح لبنان برای حفظ جایگاه بر حق خود به حیث تامین کننده واقعی امنیت و ثبات برای مردم لبنان نیاز دارند."

در رویدادی دیگر، وزیر معارف اسرائیل بعد از آن به لبنان هشدار داده است که حسن نصرالله، رهبر گروه تندرو حزب الله لبنان اسرائیل را تهدید کرده بود.

نفتالی بنیت، عضو کابینه امنیتی اسرائیل می گوید که هر حمله یی در آینده توسط حزب الله "اعلام جنگ توسط دولت لبنان" در کل پنداشته می شود.

بیانات امروز آقای بنیت در رادیو اردو بعد از تهدید روز یکشنبه توسط حسن نصرالله به عمل آمده است که رهبر حزب الله گفته بود هر نیروی اسرائیل که وارد لبنان شود سرکوب خواهد شد.

اسرائیل و حزب الله در جنگ یک ماهه در سال ۲۰۰۶ با هم جنگیدند. حزب الله بیشتر از ۴۰۰۰ راکت بر جوامع اسرائیلی شلیک کرد درحالی که اسرائیل مواضع جنوبی لبنان را هدف قرار داد.

حدود ۱۲۰۰ لبنانی اکثرا غیرنظامیان جان باختند. در آن جنگ ۴۴ غیرنظامی اسرائیلی و ۱۲۱ سرباز اسرائیلی کشته شد.

امروز، دو کشور همسایه از لحاظ تکنیکی در جنگ استند.