با تشدید تنش‌ها در منطقه، امریکا حملات هوایی را در عراق انجام داد

شماری از جنگجویان حشد الشعبی در شمال بغداد، سلاح‌های داعش را ضبط کرده‌اند (تصویر از آرشیف صدای امریکا)‌

مقامات ایالات متحده روز سه‌ شنبه ۳۰ جولای (نهم اسد) گفتند که امریکا در یک اقدام دفاع از خود حملاتی را در عراق انجام داده است.

پولیس و منابع صحی عراق گفته‌اند که در حمله به پایگاهی در جنوب بغداد، پایتخت عراق، که توسط نیروهای حشد الشعبی عراق استفاده می شود، چهار عضو این گروه کشته و چهار عضو دیگر آن زخمی شدند. شبه نظامیان گروه حشد الشعبی متحد ایران استند.
مقامات ایالات متحده که نخواستند نام شان در گزارش ذکر شود، گفته‌‌اند که امریکا این حملات هوایی را در مسیب، یک شهرک شیعه نشین واقع در ولایت بابل، انجام داده است، اما در مورد محل دقیق این حملات جزییات ارایه نکردند.

با اینحال، این مقامات گفته‌اند که حملات هوایی تندروانی را هدف قرار دادند از دید امریکا در صدد پرتاب طیاره‌های بی سرنشین بودند و آنان تهدیدی برای نیروهای ایالات متحده و ایتلاف بودند.

این مقامات در مورد تلفات تبصره نکردند، اما گفتند که ''این اقدام بر تعهد ایالات متحده به مصونیت و امنیت پرسونل ما تاکید می‌کند. ''

منابع ایالات متحده و عراق گفتند که هفته گذشته چندین راکت به سمت پایگاه هوایی عین الاسد عراق که نیروهای به رهبری امریکا در آن مستقر هستند، پرتاب شد.

اما به گفته‌ آنان، این حملات تلفات جانی و خسارات مالی در پی نداشت. مقامات ایالات متحده گفته‌اند هیچ یک از راکت‌های پرتاب شده به پایگاه نیروهای امریکایی اصابت نکرد.

این حملات در حالی صورت گرفته است که تنش‌ها در منطقه میان اسراییل و حزب‌الله لبنان، تشدید یافته است.

اردوی اسراییل روز سه شنبه گفت که در حملات جت‌های جنگی آن فواد شکر، یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله که مسوول حمله به بلندی‌های گولان بود، کشته است.

این حمله پس از آن صورت گرفت که حملۀ راکتی بر ساحه مجدل شمس واقع در بلندی‌های گولان که زیر کنترول اسراییل است، ۱۲ کودک و نوجوان در یک میدان فوتبال کشته شدند.