ترمپ: من مشتاق صلح از راه قدرت استم

دونالدترمپ حین سخنرانی در پارلمان کوریای جنوبی

دونالدترمپ، صبح روز چهارشنبه به وقت سیول، پیونگ یانگ را هشدار داده گفت "اجازه نخواهیم داد شهرهای ایالات متحده به ویرانی تهدید گردد."

آقای ترمپ حین سخنرانی در پارلمان کوریای جنوبی، خطاب به کیم جونگ اون، رئیس جمهور کوریای شمالی گفت "به سلاح که دست یافته اید، شما را مصوون تر نمی سازد. رژیم شما را در تهدیدی عمیقی قرار می دهد، هر گامی را که در این مسیر تاریک بر می دارید به نفع شما نخواهد بود."

رئیس جمهور ترمپ کوریای شمالی را "دوزخی" عنوان کرد که "سزاوار هیچ فردی نیست."

رهبران ایالات متحده و کوریای شمالی در چند ماه اخیر، به ویژه پس از آزمایشات پیهم سلاح اتمی و میزایل های بالستیک توسط کوریای شمالی، همدیگر را با لحن تندی تهدید کرده اند.

در این سخنرانی، رئیس جمهور ترمپ برعلاوۀ اینکه از پیشرفت ها، انکشافات و دست آورد های کوریای جنوبی و مردم آن کشور در راستای علم، تکنالوژی، تجارت و اقتصاد تمجید کرد؛ از نیرومندی و احیای مجدد اردوی ایالات متحده یاد آوری کرده گفت " من مشتاق صلح از راه قدرت استم."

رئیس جمهور ترمپ گفت "امریکا به دنبال منازعه یا رویارویی نیست، اما هیچگاه از آن فرار" نخواهد کرد.

رئیس جمهور ترمپ حین سخنرانی در مجلس پارلمان کوریای جنوبی

آقای ترمپ خطاب به مردم کوریای جنوبی گفت که "زمان عذرخواهی و بهانه تراشی به پایان رسیده و اکنون زمان قدرت است. اگر خواهان صلح استید، باید در تمام عرصه ها قوی باشید".

دونالدترمپ افزود که کوریای شمالی خودداری های گذشتۀ ایالات متحده را "ضعف تفسیر کرده"، هشدار داد که حکومت فعلی ایالات متحده در مقایسه با حکومت های پیشین این کشور "کاملاً متفاوت" است.

آقای ترمپ تاکید کرده گفت "ما را دست کم نگرفته و امتحان نکنید. ما از امنیت، رفاه و آزادی های مشترک مان دفاع خواهیم کرد".

رئیس جمهور ایالات متحده یکبار دیگر ساخت سلاح اتمی و میزایل های کوریای شمالی را در مغایرت با تعهدات بین المللی خوانده گفت که کوریای شمالی با ساختن میزایل های قاره پیما ایالات متحده و متحدینش را تهدید کرده است.

آقای ترمپ از تمام کشور های جهان به ویژه روسیه و چین خواست تا از قطعنامۀ ملل متحد حمایت کرده و روابط تجارتی خود را با کوریای شمالی قطع کنند.

دونالدترمپ گفت که تمام کشور های "مسوول باید شامل نیرو های گردند که رژیم ظالم کوریای شمالی را منزوی ساخته، از حمایت و تجهیز آن دوری جویند."

رئیس جمهور ترمپ "مبارزه با خطر [کوریای شمالی]، را مسوولیت و وظیفۀ مشترک" همۀ کشور ها خوانده گفت "هر قدر انتظار بکشیم، خطر بزرگتر شده و گزینه های کمتری باقی می ماند".

دونالدترمپ و بانوی اول ایالات متحده، روز چهارشنبه سیول را به قصد بیجینگ ترک کردند.

دونالدترمپ تاکید ورزید که مردم کوریای شمالی سزاوار زندگی بهتر و دور از "سرکوبی، ظلم و دیکتاتوری" اند.

آقای ترمپ گفت "مسیری با آیندۀ بهتری را برای کوریای شمالی پیشنهاد می کنیم که تنها با ختم تهاجمات رژیم آن کشور، توقف ساختن سلاح اتمی و میزایل بالستیک و خلع سلاح کامل اتمی کوریای شمالی" آغاز خواهد شد.

رئیس جمهور ترمپ تاکید ورزید که ایالات متحده تنها زمانی "آمادۀ مذاکره و بحث روی مسیر روشن تر با کوریای شمالی است که رهبر آن کشور برنامۀ اتمی خود را از بین ببرد."

آقای ترمپ گفت "خواهان یک کوریای آزاد و شبه جزیرۀ مصوون می باشیم تا خانواده ها یکبار دیگر با هم یکجا گردند. خواهان ایجاد شاهراه استیم که شمال و جنوب را با هم وصل کند و این کابوس سلاح اتمی با تعهد به صلح جا عوض کند."

اما تا آن زمان، به گفتۀ رئیس جمهور ترمپ "به گونۀ آماده باش متوجه تحرکات کوریای شمالی خواهیم ایستاد و قلب مان برای روی دعا می کند که تمام کوریا در آزادی زندگی را به سر برد."

کوریای شمالی در گذشته نیز هر گونه معامله روی برنامۀ اتمی پیونگ یانگ را رد کرده است.