سرباز امریکایی به تلاش همکاری با داعش برای هدف قرادادن نیروهای امریکایی اعتراف کرد

وزارت عدلیهٔ ایالات متحده روز چهارشنبه ۱۴ جون (۲۴ جوزا) گفت که یک سرباز امریکایی که تلاش می‌کرد به گروه دولت اسلامی (داعش) معلومات ارایه کند تا جنگجویان این گروه بتوانند نیروهای امریکایی را هدف قرار دهند، به جرمش اعتراف کرد.

کول بریجیز ۲۲ ساله در این فکر بود که با یک حامی گروه داعش در ارتباط است، اما در اصل وی با یک جاسوس ادارهٔ تحقیقات فدرال (FBI) صحبت می‌کرد.

وزارت عدلیهٔ ایالات متحده با نشر اعلامیه‌ای گفت که این سرباز اعتراف کرد که می‌خواست معلوماتی را به داعش فراهم کند که این گروه بتواند "اعضای اردوی امریکا را به قتل برساند".

این وزارت افزود که این سرباز در سال ۲۰۱۹ با اردوی امریکا پیوست. وی نخست به حمایت از داعش به شایعه پراکنی پرداخته و سپس تلاش کرد به این گروه معلومات فراهم کند.

بریجیز در سال ۲۰۲۰ با یک کارمندان ادارهٔ تحقیقات فدرال امریکا در تماس شد و رهنمود‌ها و تعلیمات را به جنگجویانی فرضی فراهم می‌کرد که می‌خواستند حملات را بر نیروهای امریکایی انجام دهند.

او همچنان در مورد اهداف بالقوه در شهر نیویارک نیز مشوره فراهم کرده بود.

این سرباز امریکایی سپس به این کارمند اف‌بی‌آی که خود را حامی داعش معرفی کرده بود، گفته بود که چگونه تندروان می‌توانند نیروهای امریکایی را در شرق میانه هدف قرار دهند و همچنان معلوماتی را فراهم کرده بود که تا چگونه آنان بتوانند حملات مرگبارتر را بر این نیروها انجام دهند.

وزارت عدلیه امریکا گفت که او سپس یک ویدیوی خود را به این کارمند ادارهٔ تحقیقات فدرال فرستاد که در آن واسکت ضد مرمی پوشیده و در مقابل پرچم داعش ایستاده است. سپس وی ویدیوی دیگری را فرستاد که در آن در مورد کمین زدن نیروهای امریکایی سخنرانی کرده بود.

این سرباز امریکایی به تاریخ دوم نومبر به دو فقره‌ای که به آن اعتراف کرده است مجازات خواهد شد. هر فقره تا ۲۰ سال زندان مجازات را در بر دارد.