اف‌بی‌آی:‌ جنایات خشونت‌آمیز در سال ۲۰۲۲ در امریکا کاهش یافت

ادارهٔ تحقیقات فدرال ایالات متحده یا اف‌بی‌ای روز دوشنبه ۱۶ اکتوبر (۲۴ میزان) با نشر گزارشی گفت که جرایم خشونت آمیز در سال ۲۰۲۲ در سراسر امریکا به سطح پیش از همه‌گیری کووید۱۹ در این کشور کاهش یافته است.

اما بر اساس این گزارش،‌ جرایم مرتبط به سرقت اموال و دارایی‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای در این مدت افزایش یافت.

ادارهٔ تحقیقات فدرال ایالات متحده در گزارش سالانهٔ خود گفته است که جرایم خشونت‌ آمیز در سال ۲۰۲۲ میلادی در مقایسه با یک سال قبل آن، ۱.۷ درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش اف‌بی‌آی،‌ قتل و آدمکشی در مقایسه با سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی که در حال افزایش بود،‌ در سال ۲۰۲۲ میلادی ۶.۱ درصد کاهش یافت. اف‌بی‌آی در این گزارش همچنین گفته است که شمار تجاوز جنسی که در سال ۲۰۲۲ گزارش و ثبت شده، در مقایسه با یک‌سال قبل آن، ۵.۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

ادارهٔ تحقیقات فدرال ایالات متحده در این گزارش گفته است که ''حملات شدید'' در سال ۲۰۲۲ میلادی ۱.۱ درصد کاهش یافت، اما سرقت ۱.۳ درصد افزایش یافت. در این مدت،‌ جرایم مرتبط به اموال به ویژه دزدی موتر و سرقت ۷.۱ درصد افزایش یافت.

اف‌بی‌‌آی همچنین آمار جرایم ناشی از نفرت را سال ۲۰۲۲ ارایه کرده است که دربر گیرندهٔ رویداد‌‌های تبعیض نژادی،‌ مذهبی و گرایش جنسی می‌شود.

جرایم ناشی از نفرت در مقایسه با سال ۲۰۲۱ به ویژه جرایم بر ضد مردان سیاه پوست، جرایم بر ضد یهودیان و جرایم ضد همجنسگرایان، اندکی‌ کمتر از یک درصد افزایش یافته است.

آمار جرایم ناشی از نفرت توجه قصر سفید را به نیز خود جلب کرده است. بر اساس این گزارش،‌ نفرت یهود ستیزی در سال ۲۰۲۲ میلادی ۲۵ درصد افزایش یافته است. این رقم بیش از ۵۰ درصد تمام جرایم ناشی از نفرت را تشکیل می‌دهد که مبنای آن مذهب است.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، با نشر اعلامیه‌ای در واکنش به افزایش جرایم ناشی ازنفرت گفته است که آمار نشر شده نشان می‌دهد که این گونه جرایم ''هرگز از بین نمی‌رود، فقط پنهان می‌شوند." بایدن در این اعلامیه همچنین گفته است که جرایم ناشی از نفرت به مثابهٔ ''لکۀ ننگ بر روح امریکا است.''

رییس جمهور ایالات متحده همچنین گفته است که پس از حملهٔ حماس بر اسراییل، او از سازمان‌های حکومتی خواسته است تا جلوگیری از هرگونه اخلال در حال ظهور را که احتمالاََ پیروان یهود، مسلمان، عرب‌ها و سایر اجتماعات مذهبی را تهدید می‌کند، در اولویت کاری خود قرار بدهد.

یک روز پیش از این،‌ جو بایدن پس از کشته شدن یک کودک شش سالهٔ مسلمان فلسطینی توسط یک مرد امریکایی در ایالت ایلینوی ایالات متحده، گفت که "اسلام‌هراسی، تبعیض و نفرت" در کشورش جا ندارد.