کدام تیم چانس بیشتر برای راه‌یابی به مرحله نیمه نهایی جام جهانی کرکت را دارد؟

در مسابقات جام جهانی کرکت کشور میزبان، هند، و تیم افریقای جنوبی به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

تیم سوم که امکان زیاد دارد به این مرحله برسد، آسترالیا است که در جدول نمرات مقام سوم را دارد و تا حالا توانسته ۱۰ امتیاز کسب کند.

آسترالیا در هشتمین رقابت با تیم افغانستان و در رقابت نهم و آخری‌ با تیم بنگله دیش مسابقه خواهد داد. اگر تیم آسترالیا هر دو مسابقه را ببازد، باز هم می‌تواند به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند، زیرا اوسط دوش این تیم هم از پاکستان و هم از نیوزیلند بیشتر است.

در مرحله نیمه نهایی تنها چهار تیم راه می‌یابد. چهارمین تیم که باید در این مرحله شامل شود، یکی از تیم‌های افغانستان، پاکستان و یا هم نیوزیلند خواهد بود.

کدام تیم چانس بیشتر دارد؟

اگر تیم افغانستان در هر دو بازی خود که یکی آن با تیم آسترالیا و دیگر آن با افریقای جنوبی است، پیروز شود، مستقیماً به مرحله نیمه نهایی راه پیدا می‌کند. اگرافغانستان در یکی بازی‌ها هم با تفاوت زیاد برنده شود، که اوسط دوش خود را نسبت به تیم‌های پاکستان و نیوزیلند بلند ببرد، چانس صعود را دارد، مشروط براینکه بازی‌های تیم های پاکستان و نیوزیلند به شکلی انجام یابد که سودش برای تیم افغانستان برسد.

اوسط دوش تیم افغانستان در حال حاضر۰.۳۳۰ است و در جدول نمرات به هشت امتیاز در ردهٔ ششم قرار داد.

اگر تیم‌های نیوزیلند و پاکستان نهمین و آخرین بازی‌های خود را ببازند و تیم افغانستان تنها در یکی از بازی‌های خود برنده شود، ملی پوشان افغان به مرحله نیمه نهایی را پیدا می‌کنند.

چانس تیم پاکستان برای راه‌یابی به مرحله نیمه نهایی در صورتی بیشتر می‌شود که بازی نهمین و نهایی خود را در مقابل تیم انگلستان به شکلی ببرد که اوسط دوش‌اش نسبت به تیم نیوزیلند بیشتر شود. نیوزیلند در جدول نمرات با هشت امتیاز، مقام چهارم را دارد.