قصر سفید پیشنهاد ترمپ برای ممنوعیت ورود مسلمانان به امریکا را تقبیح کرد

قصر سفید پیشنهاد دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده مبنی بر بازگرداندن فرمان ممنوعیت ورود مسلمانان به امریکا را تقبیح کرد.

اندرو بتس، سخنگوی قصر سفید در بیانیه‌ای گفت: "نیاز به گردهم آمدن علیه نفرت فاسد اکنون بیش از هر زمان دیگری ضروری است، زیرا مسلمانان امریکایی و امریکایی‌های عرب به گونهٔ فزاینده‌ای خود را هدف هتک حرمت و خشونت‌های هولناک می‌یابند."

ترمپ اخیراً پیشنهاد کرده که باید فرمان ممنوعیت ورود مسلمانان به ایالات متحده بازگردانده شود. او گفته است که اگر برنده انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ شد، تمام این ممنوعیت‌ها را دوباره اجرایی خواهد کرد.

دونالد ترمپ در سال ۲۰۱۷ با صدور فرمانی ورود شهروندان هفت کشور اسلامی - عراق، ایران، لیبیا، سومالیا، سودان، سوریه و یمن - را به ایالات متحده منع کرد.

رییس جمهور ترمپ گفته بود که ممنوعیت سفر بر برخی از کشورها یک ضرورت است تا به گفتۀ وی جلو ورود تندروان و دهشت افگنان به ایالات متحده گرفته شود.

سخنگوی قصر سفید گفت که جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده، این ممنوعیت را در سال ۲۰۲۰ لغو کرد و آن را افزایش اسلام هراسی و "بیماری مهلک" خواند.

بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی، این اقدام دونالد ترمپ را "بیهوده" خوانده و تعهد کرد که در نخستین روز کارش به صفت رییس جمهور ایالات متحده، این محدودیت را لغو کند.

در بیانیهٔ قصر سفید آمده است که رییس جمهور بایدن اقدامات بی‌پیشینه‌ای را علیه اسلام هراسی انجام داده و اقدامات بیشتری را نیز انجام خواهد داد.

پس از کشته شدن یک کودک شش سالهٔ مسلمان فلسطینی توسط یک مرد امریکایی در ایالت ایلینوی ایالات متحده، بایدن گفت که "اسلام‌هراسی، تبعیض و نفرت" در کشورش جا ندارد.

جوزف چوبا، ۷۱ ساله، به دلیل جنگ میان حماس و اسراییل، حدود دو هفته پیش این کودک شش ساله را به ضرب چاقو به قتل رسانده و مادرش را شدیداً زخمی کرد.

جو بایدن در یک بیانیه این رویداد را "تکان دهنده و غم‌انگیز" خوانده و گفته است که این خانوادهٔ فلسطینی برای "زندگی، آموزش و عبادت در فضای آرام" به امریکا پناه آورده بودند.

او گفته است: "این عمل وحشیانه در امریکا هیچ جا ندارد و مخالف ارزش‌های بنیادی است: آزادی از هراس برای اینکه چگونه عبادت می‌کنیم، به چه باور داریم و کی استیم."

رییس جمهور بایدن گفته است که امریکایی‌ها باید گردهم بیایند و اسلام‌هراسی و هر نوع تبعیض و نفرت را رد کنند.

قصر سفید در بیانیه گفته است: "این حملات ننگین علیه امریکایی‌های عرب و جامعه مسلمانان برعکس آن چیزی است که ما به‌عنوان یک کشور از آن دفاع می‌کنیم، و همه امریکایی‌هایی که مانند رییس جمهور بایدن به کرامت انسانی معتقد هستند، باید آن را به شدت محکوم کنند."