لینک های دسترسی

Breaking News

ویلسن: رژیم ایران دیکتاتوریی است که بر ایرانیان ظلم می‌کند


جو ویلسن، نمایندۀ جمهوریخواه در مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده
جو ویلسن، نمایندۀ جمهوریخواه در مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده

جو ویلسن، نمایندۀ جمهوریخواه در مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده، رژیم جمهوری اسلامی ایران را "دیکتاتوریی" می‌خواند که به گفتۀ وی بر مردم ایران ظلم می‌کند.

ویلسن در صحبت با بخش فارسی صدای امریکا و در واکنش به صدور حکم اعدام از سوی جمهوری اسلامی بر توماج صالحی، هنرمند ایرانی، گفت: "رژیم تهران یک دیکتاتوری است که بر مردم ایران ظلم می‌کند و ما هر روز شاهد آن استیم. ما واقعاً به مردم ایران و میراث تاریخی آن ارزش قایلیم و مردم ایران را ارزشمند می‌دانیم."

ویلسن: هر روز شاهد ظلم رژیم ایران بر مردم آن کشور استیم
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:31 0:00

توماج صالحی، رپر معترض ایرانی، که به خاطر آهنگ‌های انتقادی‌اش از رژیم جمهوری اسلامی ایران شهرت دارد، در پی اعتراضات سال ۱۴۰۱ در ایران بازداشت و چند روز پیش از سوی محکمه‌ای به اعدام محکوم شد.

صدور حکم اعدام بر صالحی با اعتراضات گسترده هم در داخل ایران و هم از سوی گروه‌های مدافع حقوق بشر و مقام های کشورهای خارجی روبرو شده و کارزار گسترده‌ای در داخل و خارج از ایران در حمایت از وی به راه افتاده است.

ادم سمیت، عضو دموکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده، در واکنش به صدور حکم اعدام بر صالحی، در صحبت با صدای امریکا گفت: "آنچه رژیم ایران با مردمش می‌کند، ویرانگر است و به همین دلیل، در یکی دو هفتۀ اخیر ما افزایش قابل توجه تحریم‌ها را علیه رژیم ایران تصویب کردیم."

در پی اعتراضات گسترده علیه صدور حکم اعدام برای توماج صالحی و "اطلاع‌رسانی در فضای مجازی" دربارۀ شرایط این رپر معترض، او با محرومیت‌های تازه‌ای در زندان دستگرد اصفهان مواجه شده است.

امیر رییسیان، وکیل این خواننده معترض، در شبکه اجتماعی ایکس خبر داده است که تماس تلیفونی توماج صالحی از عصر روز شنبه هشتم ثور به اینسو به دلیل "اطلاع‌رسانی در فضای مجازی" قطع شده است.

هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، گزارش داده است که مسوولان زندان دستگرد اصفهان، توماج صالحی را از تردد در بند زندان، گفت‌و‌گو با زندانیان، و دسترسی به کتابخانه و ورزش هم منع کرده‌اند.

حساب کاربری منسوب به توماج صالحی در شبکه ایکس نیز در یادداشتی خبر داد که به منظور اعمال "فشار روانی حداکثری به توماج صالحی، تمام زندانیان در زندان دستگرد اصفهان از گفتگو با او منع و تهدید شده‌اند که در صورت سرپیچی از این دستور، با تنبیهات شدید مواجه خواهند شد."

گروه

XS
SM
MD
LG