لینک های دسترسی

Breaking News

مقام امریکایی: واشنگتن به ارزش شش میلیارد دالر تسلیحات جدید به اوکراین خریداری می‌کند 


یک مقام امریکایی روز پنجشنبه ۲۵ اپریل (ششم ثور) گفت که ایالات متحده به زودی به ارزش شش میلیارد دالر خریداری تسلیحات جدید به اوکراین را اعلام خواهد کرد.

این مقام که نخواست در گزارش نامش ذکر شود به خبرگزاری رویترز گفت که واشنگتن خریداری این تسلیحات را تا روز جمعه ۲۶ اپریل اعلام خواهد کرد.

بر اساس معلومات این مقام، این تسلیحات شامل سیستم رادار ضد توپخانه، وسایط محاربوی، راکت‌های سیستم دفاع راکتی پتریوت، طیاره‌های بدون سرنشین، توپخانه، مهمات رهبری شده و سیستم‌های ضد طیاره‌های بی‌سرنشین خواهد بود.

این مطلب را نخست رونامهٔ دیجیتلی پولتیکو گزارش داده بود.

پیش از این، وزارت دفاع ایالات متحده از فراهم آوری میزایل‌های‌ بالستیک دوربرد نوع (ATACMS) به اوکراین خبر داده بود.

بر اساس معلومات پنتاگون برد این میزایل‌ها تا ۳۰۰ کیلومتر است، تقریباً دو برابر میزایل‌هایی که اکنون نیروهای اوکراینی در اختیار داشتند.

شماری از رسانه‌ها گزارش داده اند که نیروهای اوکراینی هفتهٔ گذشته با استفاده از این نوع میزایل‌ها برای بار نخست اهداف روسی را در جزیرهٔ کریمیه هدف قرار دادند. روسیه جزیرهٔ کریمیه را به گونهٔ غیرقانونی با خاک خود ملحق کرده است.

یک مقام ارشد ریاست جمهوری امریکا گفته بود که جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده پس از آن به انجام این اقدام دستور داد که روسیه میزایل‌های بالسیتک کوریای شمالی را خریداری کرده و از آن استفاده کرد.

در این مطلب از گزارش‌های رویترز و فرانس‌پرس استفاده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG