لینک های دسترسی

Breaking News

زیلینسکی: تعهد واشنگتن نشان می‌دهد که اوکراین به افغانستان دوم مبدل نمی‌شود


رییس جمهور اوکراین، روز یکشنبه ۲۱ اپریل (دوم ثور) ضمن سپاسگزاری از مجلس نمایندگان امریکا مبنی بر تصویب بسته‌ کمکی بیش از ۶۰ میلیارد دالری گفت که ادامه‌ کمک‌ واشنگتن به کیف نشان می‌دهد که ''اوکراین به افغانستان دوم'' مبدل نمی‌شود.

خروج نیروهای ایالات متحده پس از ۲۰ سال از افغانستان سبب شد تا گروه طالبان در اگست ۲۰۲۱ بار دیگر بر آن کشور مسلط شود.

مجلس نمایندگان ایالات متحده روز شنبه بسته کمک ۹۵ میلیارد دالری را تصویب کرد که شامل ۶۰.۸ میلیارد دالر کمک برای اوکراین می‌شود تا آن کشور بر ضد تهاجم نظامی روسیه از خود دفاع کند.

انتظار می‌رود مجلس سنای امریکا این بسته‌ کمکی را تا روز سه‌شنبه تصویب کند و آنرا برای توشیح به جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، بفرستد.

زیلینسکی که از طریق ترجمان با تلویزیون ‌ان‌بی‌سی امریکا صحبت می‌کرد، با اشاره به تصویب بسته کمکی ایالات متحده گفت: ''فکر می‌کنیم این حمایت واقعاً نیروهای مسلح ما را تقویت خواهد کرد." زیلنسکی افزود که هزاران سرباز اوکراینی بی نهایت به این کمک نیاز دارند.

رییس جمهور اوکراین همچنین تاکید کرد که این کمک‌ها هرچه زودتر و به اسرع وقت به نیروهای مسلح کشوراش فرستاده شود ''نه اینکه در شش ماه دیگر''.

‌با آنکه ایالات متحده حامی اصلی اوکراین در مقابل تهاجم نظامی روسیه بر آن کشور است،‌ تصویب کمک‌های اضافی برای ماه‌ها در کانگرس امریکا متوقف شده بود. در نتیجه، نیروهای کیف در میدان جنگ متحمل از دست دادن اراضی شدند. تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین که از آن بیش از دو سال سپری می‌شود، حالا با بن‌بست مواجه شده است.

زیلینسکی در جریان مصاحبه خود با تلویزیون ان‌بی‌سی گفت: ''برای اینکه افراد را در خط مقدم جبهه از دست ندهیم، ما به سلاح‌های دوربرد نیاز داریم، زیرا تلفات داریم، چون نمی‌توانیم به فاصله دور برسیم. تسلیحات ما چندان دوربرد نیستند.''

رییس جمهور اوکراین همچنین گفت که کشور به دفاع هوایی نیاز دارد و در حالا حاضر، دفاع هوایی در اولویت کیف قرار دارد.

رییس جمهور اوکراین افزود: ''حالا ما فرصت داریم تا اوضاع را با ثبات کنیم و ابتکار عمل را به دست بگیریم و به هیمن دلیل باید سیستم‌های تسلیحاتی داشته باشیم.'' زیلنسکی افزود که پیروزی در برابر تهاجم نظامی روسیه بستگی به عوامل متعدد دارد از جمله سرعت فراهم‌آوری تسلیحات در میدان جنگ.

اوکراین در ماه‌های اخیر به دلیل تاخیر کمک‌های ایالات متحده، در جنگ بر ضد تهاجم نظامی روسیه زیر فشار قرار گرفته است.

رییس جمهور اوکراین همواره خواهان کمک‌های دوامدارنظامی ایالات متحده شده است تا در مقابل تهاجم نظامی روسیه مبارزه کند.

اوکراین به حمایت میلیارد‌ها دالر تسلیحات کشور‌های غربی در بیش از یک سال گذشته عملیات ضد حمله را بر ضد نیروهای روسیه راه اندازی کرده، اما این عملیات موجب تغییرات اندک در خطوط مقدم جبهه شده و در عین حال، حملات روسیه در خط مقدم جبهه تشدید یافته است.

گروه

XS
SM
MD
LG