لینک های دسترسی

Breaking News

یک زن آلمانی، عضو داعش، به ۱۰ سال زندان محکوم شد


جنیفر دبلیو با وکیل مدافع‌اش
جنیفر دبلیو با وکیل مدافع‌اش

محکمه‌ای در آلمان روز دوشنبه ۲۵ اکتوبر (سوم عقرب) یک زن آلمانی را به اتهام ارتکاب چندین جرم و داشتن عضویت گروه داعش به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.

مقام‌های آلمانی گفته اند که جنیفر دبلیو ۳۰ ساله همراه با شوهرش که عضو داعش بود، یک دختر خردسال ایزدی را که به عنوان برده نگهداری می کردند،‌ تا زمانی زیر گرمای شدید آفتاب نگهداشتند که از تشنگی جان داد.

این زن همچنان به ارتکاب جرایم مختلف از جمله عضویت در یک سازمان دهشت افگنی خارجی،‌ کمک و مشارکت در اقدام به قتل، قصد به ارتکاب جرایم جنگی و جنایت علیه بشریت محکوم شده است.

خبر رسانی دی‌پی‌ای آلمان از قول سارنوالان فدرال این کشور گزارش داده است که شوهر جنیفر دبلیو این دختر پنج ساله‌ٔ ایزدی را به دلیلی که "تشک خود را تر" کرده بود،‌ به زنجیر بست و وی را در زیر نور شدید آفتاب در حویلی خانه‌اش بدون محافظت رها کرد.

گروه دولت اسلامی یا داعش اقلیت ایزدی را مرتد و ملحد تلقی می‌کند. تندروان این گروه در سال ۲۰۱۴ میلادی ده‌ها تن از مردان اقلیت ایزدی را در شهرک ایزدی نشین سنجار عراق کشتند.

تندروان داعش در عین حال، هزاران زن و دختر ایزدی را به بردگی گرفتند؛ اقدامی که سازمان ملل متحد آنرا نسل کشی تلقی می‌پندارد.

یوخیم بایر،‌ قاضی این قضیه گفته است که این کودک ایزادی "بی دفاع و درمانده" در زیر گرمای شدید آفتاب قرار داده شد و متهم "از ابتدا باید محاسبه می‌کرد که کودکی که در گرمای آفتاب بسته شده بود،‌ با خطر مرگ مواجه است."

رسانه‌های آلمانی گزارش داده اند که این زن آلمانی در یک خانواده‌ای پروتستان بزرگ شده بود و در سال ۲۰۱۳ میلادی به اسلام رو آورد.

خبرگزاری اسوشیتد پرس گزارش داده است که این زن در سال ۲۰۱۴ میلادی از طریق ترکیه و سوریه، به عراق سفر کرد و با داعش پیوست.

به اساس گزارش اسوشیتد پرس،سارنوالان گفته اند که جنیفر دبلیو در سال ۲۰۱۵ میلادی عضو "پولیس اخلاق" داعش بود و در پارک‌های عمومی فلوجه و موصل گزمه می کرد تا اطمینان حاصل کند که زنان در آن مناطق قوانین پوشیدن نوع لباس و رفتار سختگیرانهٔ داعش را رعایت می‌کنند.

این زن متهم در سال ۲۰۱۶ میلادی زمانیکه می خواست اسناد هویت خود را در سفارت آلمان مقیم انقره تمدید کند، دستگیر شد و سپس به آلمان فرستاده شد.

قبل از حکم محکمه،‌ سارنوالان فدرال خواهان حبس ابد برای وی شده بودند،‌ اما وکیل مدافع‌اش خواهان حد اکثر دو سال زندان شده بود.

XS
SM
MD
LG