لینک های دسترسی

Breaking News

ملکه الیزابت در کنار قبر شوهرش به خاک سپرده شد 


الیزابت دوم، ملکهٔ فقید بریتانیا، پس از مراسم جنازه‌اش روز گذشته ۱۹ سپتمبر (۲۷ سنبله) در کنار قبر شوهرش، شهزاده فیلیپ، به خاک سپرده شد.

جنازهٔ ملکهٔ بریتانا در میدان قصر ویندسور در کلیسای یادبود جورج ششم، پادشاه پیشین بریتانیا دفن شد.

پیش از آن، اعضای خانوادهٔ شاهی و ده‌ها هزار نفر در یک روز مملو از احساسات برای آخرین بار از تابوت ملکه در حالی دیدار کردند که میلیون‌ها نفر دیگر آنرا از طریق تلویزیون‌ها تماشا کردند.

در حدود ۲۰۰۰ از رهبران و شخصیت های جهان،‌ به شمول جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، و امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه، در مراسم جنازهٔ ملکه اشتراک داشتند.

ملکه الیزابت دوم به تاریخ هشتم سپتمبر به عمر ۹۶ سالگی در "بالمورال"، اقامتگاه خاندان سلطنتی، در اسکاتلند چشم از جهان فرو بست.

ملکه الیزابت با ۷۰ سال سلطنت، هم از رهگذر طول عمر و هم از نظر دورۀ حکمروایی ریکارددار تاج و تخت در یک هزارۀ گذشته در بریتانیا بوده است. ملکه الیزابت در سال ۱۹۵۲ زمانیکه ۲۵ سال عمر داشت، پس از درگذشت پدرش جورج ششم، به سلطنت رسید.

ملکه الیزابت از جملهٔ ۱۴ رییس جمهور اخیر امریکا، با ۱۳ رییس جمهور از جمله در سال های اخیر با دونالد ترمپ، براک اوباما و جورج دبلیو بوش ملاقات کرده بود. آقای بایدن در ماه جون ۲۰۲۱ با ملکه الیزابت ملاقات کرده بود.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش سکای نیوز استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG