لینک های دسترسی

Breaking News

چارلز سوم رسماََ به حیث پادشاه بریتانیا معرفی شد


چارلز سوم،‌ پادشاه جدید بریتانیا
چارلز سوم،‌ پادشاه جدید بریتانیا

چارلز سوم روز شنبه ۱۰ سپتمبر (۱۹ سنبله) طی مراسمی رسماََ منحیث پادشاه بریتانیا اعلام شد و پس از درگذشت مادرش، ملکه الیزابت دوم، زمام سلطنت کشورش را بر عهده گرفت.

شورای متشکل از مقام ها و سیاستمداران ارشد بریتانیا روز شنبه در قصر سنت جیمز واقع در لندن در این مراسم شرکت کردند.

پس از سال ۱۹۵۲ این نخستین بار است این گونه مراسم در بریتانیا برگزار می شود. در آن سال، الیزبت دوم، ملکهٔ فقید بریتانیا،‌ تاج و تخت بریتانیا را برعهده گرفت.

مراسم معرفی پادشاه یکی از گام های عمدهٔ قانون اساسی و تشریفاتی در دولت سلطنتی بریتانیا به شمار می رود. چارلز سوم قبل از اینکه از سوی مقام های سلطنتی رسماََ منحیث پادشاه جدید بریتانیا معرفی شود،‌ تعهد کرد که در انجام وظایف اش منحیث شاه از " مثال الهام بخش" مادرش، ملکه الیزابت دوم، پیروی می کند.

پادشاه جدید بریتانیا در این مراسم گفت:‌"من عمیقا از این میراث بزرگ و از وظایف و مسوولیت های سنگین حاکمیت که اکنون به من انتقال یافته است،‌ آگاه استم."

چازلز سوم یک روز پیش در جریان یک نطق تلویزیونی ملکهٔ الیزابت دوم را "مادر عزیز" خطاب کرد و گفت که مانند ملکهٔ فقید بریتانیا که برای بیش از بیش از هفت دهه خدمت کرد، حالا با "وفاداری، احترام و عشق" منحیث پادشاه کشورش خدمت می کند.

ملکه الیزابت با ۷۰ سال سلطنت، هم از رهگذر طول عمر و هم از نظر دورۀ حکمروایی ریکارددار تاج و تخت در یک هزارۀ گذشته در بریتانیا بوده است.

ملکه الیزابت در سال ۱۹۵۲ زمانیکه ۲۵ سال عمر داشت، پس از درگذشت پدرش جورج ششم، به سلطنت رسید. او پیش از رسیدن به تاج و تخت، با دوک ادینبرگ ازدواج کرده بود که ثمرۀ این ازدواج چهار پسر است.

ملکه الیزابت دوم در دوره فرمانروایی‌اش با ۱۵ صدر اعظم بریتانیا همکاری کرد که نخستین آنان وینستون چرچیل بود.

XS
SM
MD
LG