لینک های دسترسی

Breaking News

نیکی‌هیلی آغاز مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری‌اش را اعلام کرد 


نیکی‌هیلی
نیکی‌هیلی

نیکی هیلی، والی پیشین ایالت کارولینای جنوبی و سفیر پیشین ایالات متحده در ملل متحد امروز ۱۴ فبروری (۲۵ دلو) اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اشتراک می‌کند.

این دپلومات پیشین امریکایی اما پیش از مقابل شدن با رقیب عمدهٔ دموکرات‌اش، باید دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده را در رقابت میان حزبی شکست دهد و کاندیداتوری حزب جمهوری‌خواه را کسب کند.

دونالد ترمپ نیز تلاش دارد نامزدی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را به دست بیاورد.

نیکی هیلی گفته است که رهبری "نسل نو" باید در واشنگتن آغاز شود.

هیلی ۵۱ ساله، که در یک خانوادهٔ مهاجر هندی به دنیا آمده است، در یک پیام ویدیویی گفت: "من نیکی هیلی استم و برای کسب ریاست جمهوری در انتخابات اشتراک می‌کنم."

او افزود که زمان آن فرارسیده است تا "مسوولیت‌های مالی خود را دوباره دریابیم، مرز‌های خود را مصوون سازیم و ایالات متحده، افتخار ما و هدف ما را دوباره تقویت بخشیم".

هیلی در ریاست جمهوری ترمپ با شماری از مقامات اختلاف نظر داشت و زمانی که در سال ۲۰۱۸ حکومت به رهبری ترمپ را ترک کرد، گمانه زنی های وجود داشت که در سال ۲۰۲۰ در مقابل دونالد ترمپ خواهد ایستاد یا هم معاون او خواهد شد، اما چنین نشد.

لندسی گراهام، سناتور امریکایی که از کاندیدان احتمالی انتخابات ریاست جمهوری امریکا پنداشته می‌شود، چندی پیش در یک تویت نگاشته بود که نیکی هیلی یک فرد قوی بوده و در انتخابات ریاست جمهوری یک شخص رقابتی خواهد بود.

با آنهم، تا حال واضح نیست که چه تعداد دیگری از اعضای حزب جمهوری‌خواه برای کسب نامزدی این حزب در رقابت برای رسیدن به ریاست جمهوری اعلام رقابت خواهند کرد.

رقابت‌های میان حزبی جمهوریخواهان از ۱۵ تا ‍‍۱۸ ماه جولای سال آینده در شهر ملواکی ایالت وسکانسن برگزار خواهد شد، جاییکه تنها یک عضو این حزب برنده اعلام شده و در نهایت در مقابل حریف عمدهٔ حزب دموکرات رقابت خواهد کرد.

تا حال واضح نیست که کاندید حزب دموکرات برای ریاست جمهوری سال آینده چه کسی خواهد بود، اما جو بایدن،‌ رییس جمهور ایالات متحده که کاندید سنتی این حزب باید باشد به گونهٔ رسمی اشتراک در انتخابات آینده را تایید یا رد نکرده است.

او چندی پیش گفت که تا اکنون تصمیم نگرفته است، اما ممکن کاندیداتوری‌اش را اعلام کند.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش فرانس‌پرس استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG