لینک های دسترسی

Breaking News

کوریای شمالی بار دیگر دو میزایل بالستیک پرتاب کرد


میزایل بالستیک که از یک کشتی تحت البحری کوریای شمالی پرتاب شد (تصویر از آرشیف صدای امریکا)‌
میزایل بالستیک که از یک کشتی تحت البحری کوریای شمالی پرتاب شد (تصویر از آرشیف صدای امریکا)‌

اردوی کوریای جنوبی می‌گوید که کوریای شمالی روز سه‌شنبه ۱۴ مارچ‌ (۲۳ حوت) بار دیگر دو میزایل بالستیک کوتاه برد پرتاب کرد.

لوی درستیز قوای مسلح کوریای جنوبی گفته است کوریای شمالی میزایل نخست را ساعت ۰۷:۴۱ و میزایل دومی را ساعت ۰۷:۵۱ دقیقه صبح به وقت محل پرتاب کرد، اما جزییات بیشتر در مورد این میزایل‌ها ارایه نکرده است.

کوریای شمالی معمولاََ در مورد پرتاب و آزمایش میزایل‌های کروز و بالستیک خود جزییات ارایه نمی‌کند و معمولاََ یک روز پس از پرتاب میزایل‌، رسانه‌های دولتی این کشور از پرتاب آن خبر می‌دهند.

پیش از آن، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجهٔ ایالات متحده روز دوشنبه ۱۳ مارچ گفت که افزایش اقدامات تحریک‌آمیزی کوریای شمالی، موجب گسترش تمرینات نظامی مشترک امریکا و کوریای جنوبی در شبه جزیرهٔ کوریا شده است.

پرایس گفت: "متاسفانه کوریای شمالی ما را در موقفی قرار داده است که باید تعهد امنیتی خود را به شیوه‌های ملموس تقویت کنیم."

دو روز پیش نیز کوریای شمالی دو میزایل کروز استراتیژیک را از یک کشتی تحت البحری موفقانه پرتاب کرده بود.

خبرگزاری رسمی کوریای شمالی (KCNA) روز یکشنبه گزارش داد که پرتاب این میزایل کروز نشان دهندهٔ توانایی پیونگ یانگ در پاسخ به ''نیروی بسیار قدرتمند امپریالیستی ایالات متحده و نیروهای دست نشاندهٔ کوریای جنوبی'' است.

کوریای شمالی از سال‌ها به اینسو توانایی‌های خود را برای انجام پرتاب‌ میزایل از کشتی‌های تحت‌البحری توسعه داده است که از لحاظ تیوری شناسایی آنها مشکل‌تر است.

کوریای شمالی طی سال‌های گذشته به طور بی سابقه انواع مختلف میزایل‌های، به شمول میزایل بالستیک قاره پیما، را پرتاب کرده است.

امریکا و کوریای جنوبی دوشنبهٔ گذشته تمرینات گسترده نظامی را در شبه جزیرهٔ کوریا آغاز کردند و قرار است این تمرینات که در پنج سال گذشته، بزرگترین تمرینات نظامی مشترک پنداشته می‌شود، برای ۱۱ روز ادامه یابد.

ایالات متحده و کوریای جنوبی می‌گویند که تمرینات نظامی مشترک آنان جنبهٔ دفاعی دارد. اما کوریای شمالی این تمرینات را آمادگی برای حمله تلقی می‌کند و در اغلب موارد از این تمرینات نظامی مشترک به عنوان فرصتی برای انجام نمایش قدرت نظامی و آزمایش‌های تسلیحاتی بزرگ خود استفاده می‌کند.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.

XS
SM
MD
LG