لینک های دسترسی

Breaking News

اردوی ایران ۲۰۰ درون استراتیژیک دریافت کرد – رسانه دولتی ایران


وزیر دفاع ایران گفته است که بیش از ۲۰۰ طیارهٔ بی‌سرنشین (درون) مجهز با قابلیت‌های راکتی و سیستم‌‌های جنگ افزار الکترونیکی در اختیار اردوی آن کشور قرار داده شده است.

رسانهٔ دولتی ایران تصاویر مراسم ویژه را نشر کرده است که در آن این درون‌های "استراتیژیک دوربرد" از سوی محمد رضا قرایی آشتیانی، وزیر دفاع ایران به عبدالرحیم موسوی، لوی درستیز اردوی آن کشور تحویل داده می‌شود.

آشتیانی گفت: "از سال‌های گذشته اقدامات در زمینه پهپادی (تولید درون) شروع شده بود و دانشمندان ما در بخش صنعت دفاعی، هم در حوزه تحقیقات و هم در حوزه تولید مشغول به فعالیت بودند. نتیجه این اقدامات ساخت انواع پهپاد با ماموریت‌های مختلف بوده است."

ایرنا گزارش داده است که این طیاره‌های بی‌سرنشین که از سوی متخصصین نظامی و صنایع دفاعی ایران طراحی و تولید شده است، برای مقاصد کشفی، ماموریت‌های تهاجمی و حمل میزایل‌های هوا به هوا و هوا به زمین کار گرفته شده می‌تواند.

ایالات متحدهٔ امریکا و اتحادیه اروپا به خاطر برنامهٔ درون ایران،‌ بر آن کشور تحریم وضع کرده اند. غرب ایران را به فراهم‌آوری درون‌های تهاجمی به روسیه متهم می‌کند، اما ایران همواره این اتهامات را رد کرده است.

نظامیان اوکراینی ادعا کرده اند که ده‌ها درون ساخت ایران را که نظامیان روسی از آن برای حملات بر تاسیسات و زیربناهای اوکراین کار می‌گرفتند، سرنگون کرده اند.

XS
SM
MD
LG