لینک های دسترسی

Breaking News

مسکو: بر قصر ریاست جمهوری روسیه حمله صورت گرفت 


مقامات روسی از حملهٔ طیاره‌‌های بدون سرنشین به کرملین خبر داده و اتهام وارد کرده اند که اوکراین قصد ترور ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه را داشت، اما کیف این اتهام را رد کرده است.

ویدیوهای تایید نشده که در رسانه‌‌های اجتماعی نشر شده انفجاری را بر بام گنبدی تعمیر قصر کرملین نشان می‌دهد، ساختمانی که ریاست جمهوری روسیه در آن موقعیت دارد.

با آنهم، هدف دقیق این حمله نامعلوم باقی مانده است و مقامات روسی در مورد تلفات احتمالی ناشی از حمله معلومات ارایه نکرده اند.

مسکو گفته است که کیف تلاش کرد در یک "عمل تروریستی پلان شده" رییس جمهور روسیه را ترور کند.

اما ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین با رد این اتهامات گفت که "ما در داخل قلمرو خود می‌جنگیم و از قریه‌ها و شهر‌های خود دفاع می‌کنیم".

میخایلو پودولیک، سخنگوی ریاست جمهوری اوکراین، گفته است که این انفجار توسط مسکو صورت گرفته است.

او افزود که روسیه با نشر این گونه "گزارش‌های صحنه‌سازی شده" به راه اندازی "حملهٔ بزرگ تروریستی" بر اوکراین تلاش خواهد شد.

کرملین گفته است که اردوی روسیه و نیروهای ویژهٔ این کشور طیاره‌های بدون سرنشین را با استفاده از ابراز الکترونیکی دفع کرده اند و مسکو حق دارد در هر جاییکه خواسته باشد دست به اقدامات تلافی‌جویانه بزند.

در این حال، دیمیتری میدویدوف، رییس جمهور پیشین روسیه گفت که مسکو گزینهٔ دیگر جز حذف زیلینسکی و "دار و دستهٔ" او ندارد.

انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده، نیز در مورد اتهام روسیه اظهار تردید کرد.

او گفت که این اتهامات را "به هیچ نوع نمی‌توانم تایید کنم...ما نمی‌دانیم که چه اتفاق افتاده است".

وزیر خارجهٔ ایالات متحده به واشنگتن پست گفت که اگر اوکراین بر خاک مسکو حمله هم کند، امریکا آنرا تقبیح نخواهد کرد، زیرا این تصامیمی است که اوکراین باید آنرا اتخاذ کند.

در حالی که کیف گفته است که در این حمله دست نداشته اما قابلیت‌های محاربوی برای انجام چنین حملات در داخل خاک روسیه را دارد و در گذشته دست به چنین حملات زده است.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش‌های فرانس پرس و نشریه دی‌هیل استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG