لینک های دسترسی

Breaking News

شویگو: افزایش تولید تسلیحات کلید موفقیت روسیه در جنگ اوکراین است


سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه (وسط) در حال دیدار از یک کارخانهٔ تولید تسلیحات در روسیه
سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه (وسط) در حال دیدار از یک کارخانهٔ تولید تسلیحات در روسیه

وزیر دفاع روسیه می‌گوید که تولید تسلیحات و تامین آن به خط مقدم جبهه در اوکراین برای موفقیت آنچه که مسکو "عملیات نظامی ویژه خود" می‌خواند، بسیار مهم است.

سرگی شویگو روز سه‌شنبه دوم می (۱۲ ثور) در اظهاراتی که از تلویزیون دولتی روسیه پخش می‌شد، گفت: "اقدامات قطعات روسی که عملیات ویژه را انجام می‌دهند تا حد زیادی به پر کردن به موقع انبارهای تسلیحات، تجهیزات نظامی و وسایل انهدام بستگی دارد."

وزیر دفاع روسیه گفت که به شرکت‌های دفاعی گفته شده که "سرعت و حجم تولید" خود را افزایش دهند.

شویگو به ویژه، بر دو برابر شدن تولید میزایل‌های با دقت بالا تاکید کرد و افزود که شرکت‌های تولید کنندهٔ میزایل‌های تکتیکی که توسط ایالات متحده و اروپا تحریم شده اند، باید در مورد چگونگی نایل شدن به این هدف گزارش دهند.

در همین حال ییفگینی پریگوژین، رییس واگنر گروپ و متحد کرملین روز دوشنبه گفت که سربازانش تنها یک سوم گلوله‌های تسلیحات سنگین را که برای حمله به شهر بخموت در شرق اوکراین نیاز دارند، به دست می‌آورند.

او ماه‌هاست که به خاطر کمبود مهمات از مسکو انتقاد کرده و گفته است که حمایت ضعیف مانع حملات روسیه شده است.

گروه واگنر از تابستان گذشته جنگ را در بخموت، که از مرگبارترین و خونین ترین نبردها در اوکراین بوده، رهبری می‌کند.

این در حالی است که مقامات غربی و اوکراینی نیز برای ماه‌ها گفته‌اند که کمبود مهمات توپخانه و میزایل، تهاجم روسیه را به اوکراین که اکنون در پانزدهمین ماه خود قرار دارد، با مشکل مواجه کرده است.

مقامات غربی در مورد کمبود مهمات نیروهای روسی می‌گویند که روسیه این جنگ را برای چند هفته برنامه‌ریزی کرده بود، اما اکنون پایان آن دیده نمی‌شود.

ادارهٔ استخبارات نظامی بریتانیا حتا در ماه دسمبر سال گذشته گفت که روسیه حملات با میزایل‌های دوربرد علیه اوکراین را به دلیل کمبود میزایل‌های کروز محدود می‌کند، اما این اداره در ماه مارچ سال جاری اعلام کرد که روسیه باید استفاده از تمام مهمات خود را جیره‌بندی کند و یا از گلوله‌های قدیمی کار بگیرد.

با این حال روسیه در روز‌های اخیر بمباردمان شهرهای اوکراین را از سر گرفته که سبب کشته و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی شده است.

اوکراین گفته است که سیستم دافع هوای این کشور اکثر میزایل‌های روسیه را در هوا منهدم کرده است.

XS
SM
MD
LG