لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان پاکستانی چهار منسوب پولیس را در بلوچستان کشتند 


مقامات پاکستانی امروز دوم جولای (۱۱ سرطان) گفتند که چهار تن از نیروهای امنیتی آن کشور در جریان یک حملهٔ مسلحانه در ایالت بلوچستان کشته شدند.

به گفتهٔ مقامات، گروه تحریک طالبان پاکستان مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

مقامات گفتند که بیش از ۱۰ فرد مسلح بر یک پوستهٔ تلاشی پولیس و شبه نظامیان در ساحهٔ ژوب حمله کردند. به گفتهٔ مقامات پاکستانی این حمله دو ساعت طول کشید.

سعید عمرانی،‌ کمیشنر ژوب، گفت: "چهار مقام امنیتی،‌ به شمول سه منسوب پولیس و افسر قول اردوی سرحدی، در این حمله کشته شدند. یک حمله کنندهٔ مظنون نیز در این جریان کشته شد‌، اما هویت او تا اکنون مشخص نشده است."

عمرانی افزود که در این رویداد حد اقل سه نفر دیگر زخمی شده اند.

تحریک طالبان پاکستانی با نشر اعلامیه‌ای مسوولیت این حمله را به دوش گرفته و هویت حمله کننده را در جریان گلوله باری با پولیس کشته شد،‌ فاش کرده است.

پس از تسلط دوبارهٔ طالبان بر افغانستان، حملات در پاکستان، به ویژه در مقابل نیروهای امنیتی، نیز افزایش یافته است.

آتش‌بس شکنندی که به میانجی‌گری طالبان افغان میان اسلام آباد و تحریک طالبان پاکستان عقد شده بود، در ماه نومبر سال گذشته پایان یافت و تحریک طالبان پاکستان به جنگجویان این گروه دستور داد تا در سراسر این کشور دست به راه اندازی حملات بزنند.

اسلام‌آباد ادعا دارد که اکثریت این حملات در داخل افغانستان طرحریزی می‌شود، اما حکومت طالبان در افغانستان گفته اند که اجازه نمی‌دهند از خاک این کشور علیه هیچ کشوری دیگری استفاده شود.

در ماه جنوری، حملهٔ انتحاری در داخل یک مسجدی در محوطهٔ یک پایگاه پولیس در شهر پشاور سبب کشته شدن بیش از ۸۰ نفر شد.

XS
SM
MD
LG