لینک های دسترسی

Breaking News

سیلاب‌ و لغزش زمین در کوریای جنوبی جان ۳۷ نفر را گرفت 


مقامات کوریای جنوبی می‌گویند که در اثر سیلاب ناشی از باران‌های شدید و لغزش زمین، حد اقل ۳۷ نفر در سراسر این کشور جان باخته و نه نفر دیگر ناپدید شده اند.

تیم‌های نجات تلاش دارند خود را به افراد گیرمانده در داخل تونل زیرزمینی شهر چینگجو در ولایت چانگچیون برسانند که در آن چندین موتر و شمار نامعلوم افراد گیر مانده اند. این تونل ۴۳۰ متر طول دارد و آب دریا به آن سرازیر شده است.

باران‌های شدید موسمی در کوریای جنوبی سبب لبریز شدن بندهای بزرگ آب نیز شده است.

وزارت داخلهٔ کوریای جنوبی گفته است که بیشتر قربانیان افرادی اند که در اثر لغزش زمین زیر خاک و آوار مدفون شده یا هم در سیلاب‌ها غرق شده اند.

صدها تن از کارمندان نجات هنوز هم تلاش دارند داخل تونل زیرزمینی شهر چینگجو شوند. این در حالی است که تلاش‌ها برای بیرون کردن آب از این تونل جریان دارد، اما به نظر می‌رسد که سطح بلند آب در این تونل مانع تلاش‌های نجات می‌شود.

وزارت داخلهٔ این کشور گفته است که روز گذشته پنج نفر از داخل این تونل نجات داده شده و نه جسد از آن بیرون آورده شد.

پدر یکی از افراد ناپدید شده به یک رسانهٔ محلی گفت: "امیدم را از دست داده ام، اما نمی‌توانم اینجا را ترک کنم. قلبم درد می‌کند زمانی که فکر می‌کنم در آب سرد برای پسرم چقدر دردناک بوده باشد."

یون سوک یول، رییس جمهور کوریای جنوبی که سرگرم یک سفر خارجی است، در مورد پاسخگویی حکومت به این آفت طبیعی، نشست اضطراری را راه اندازی کرد. او دستور داد تا برای جلوگیری از تلفات از تمامی منابع دولتی استفاده شود.

اکثریت تلفات در ولایت کیونگ‌سانگ ثبت شده است، جاییکه لغزش زمین در این ساحهٔ کوهستانی خانه‌ها را دفن کرد.

ادارهٔ هواشناسی کوریای جنوبی پیشبینی کرده است که این کشور تا روز چهارشنبه شاهد باران‌ بیشتر خواهد بود و از مردم خواسته است تا از منازل شان بیرون نشوند.

XS
SM
MD
LG