لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان سومین دیدار مسابقات یک روزه 'جام سوپرکولا' را به پاکستان واگذار کرد


سومین دیدار سلسله مسابقات یک روزه "جام سوپر کولا" میان افغانستان و پاکستان روز شنبه ۲۶ اگست (۴ سنبله) به نفع پاکستان تمام شد.

بابر اعظم، کپتان تیم ملی کرکت پاکستان، قرعه دیدار امروزی را که در شهر کولمبو سریلانکا برگزار شد، برنده شده و بیتینگ را انتخاب کرد. تیم پاکستان با از دست دادن ۸ بازیکن در ۵۰ اوور اختصاص داده شده، ۲۶۹ دوش را برای تیم ملی کرکت افغانستان هدف تعیین کرد.

ملی پوشان افغان، گلبدین نایب و فرید احمد ملک به ترتیب هر یک دو بازیکن و راشد خان آرمان، مجیب الرحمن و فضل الحق فاروقی هر کدام یک بازیکن تیم حریف را اوت کردند.

محمد رضوان، بازیکن تیم کرکت پاکستان بیشترین دوش را برای تیم پاکستان به ثمر رساند. او از۷۹ توپ ۶۷ امتیاز(دوش) به نفع تیم اش کسب کرد و سرانجام توسط فرید احمد اوت شد.

بابر اعظم، کپتان تیم پاکستان بعد از کسب ۶۰ دوش توسط راشد خان اوت شد. بدینگونه این هشتمین بار است که وی توسط راشد خان، شش بار در مسابقات بیست اووره و دو بار در مسابقات بین المللی یک روزه، اوت میشود.

رحمان الله گربز، آغاز کنندهٔ تیم ملی افغانستان برخلاف بازی قبلی اش که در آن ۱۵۱ دوش کرده بود، در دیدار امروزی در ۱۵ توپ، پنج دوش انجام داد.

همچنان حشمت الله شهیدی، کپتان تیم ملی افغانستان، در ۳۱ توپ، ۱۳ دوش و ریاض حسن در ۶۶ توپ، ۴۳ دوش به ثمر رساندند که در نهایت توسط شاداب خان اوت شد.

در این رقابت مجیب الرحمن، بالر تیم افغانستان بیشترین دوش را برای تیم اش به ثمر رساند. او در ۳۷ توپ ۶۴ دوش به ثمر رساند که در نهایت توسط شاهین افریدی اوت شد.

تیم ملی کرکت افغانستان نتوانست هدف تعیین شده توسط تیم حریف را بدست آورد و در فرجام در ۴۹ اوور و با از دست دادن تمامی بازیکنان اش فقط به ۲۰۹ دوش دست یافت.

این دیدار در سریلانکا به میزبانی افغانستان برگزار شد. به دلیل نگرانی های امنیتی، بازی های بین المللی در داخل افغانستان برگزار نمی شود. گفتنی است که پاکستان در دیدار اول و دوم این سلسله نیز بر افغانستان پیروز شده بود.

از سوی دیگر کرکت بورد افغانستان امروز گفت، که تیم ملی کرکت افغانستان امروز ۱۵۰مین بازی یک روزه بین المللی خود را برگزار کرد.

به نقل از کرکت بورد افغانستان، از سال ۲۰۰۹، ملی پوشان افغان در مجموع ۱۴۹ بازی یک روزه بین المللی کرکت را انجام داده است که از این جمله ۷۳ دیدار را پیروز شده، ۷۰ بازی را واگذار کرده و یک بازی را با تیم هند با تساوی به پایان رسانیده است.

گروه

XS
SM
MD
LG