لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد: مردم غزه برای چهار یا پنج روز دیگر غذا دارند


مردم در ساحهٔ خان یونس در عقب یک نانوایی برای به دست آوردن نان صف کشیده اند
مردم در ساحهٔ خان یونس در عقب یک نانوایی برای به دست آوردن نان صف کشیده اند

برنامهٔ جهانی غذا می‌گوید که در فروشگاه‌های نوار غزه که از سوی اسراییل محصور شده است، برای چهار یا پنج روز دیگر مواد غذایی موجود است.

این ادارهٔ ملل متحد گفته است که در ذخایر غزه مواد غذایی در حال کم‌شدن است، اما در فروشگاه‌ها وضعیت بدتر از آن است.

عبیر عطیفه، سخنگوی برنامهٔ جهانی غذا در شرق میانه به خبرنگاران گفت: "وضعیت در غزه هر دقیقه وخیمتر می‌شود: وضعیت بشری و همچنان وضعیت امنیت غذایی."

او افزود که اقلام ضروری غذایی در کل برای دو هفتهٔ دیگر کفایت می‌کند و از میان پنج آسیاب موجود در غزه، به دلایل امنیتی و نبود نفت، تنها یکی آن فعال است و مردم برای به دست آوردن نان خشک برای ساعت‌ها در صف‌ها انتظار می‌کشند.

این مقام برنامهٔ جهانی غذا اضافه کرد که از میان ۲۳ خبازی تنها پنج نانوایی فعال است و آنان گفته اند که با کمبود آرد مواجه اند.

عطیفه همچنان گفت که ذخایر برنامهٔ جهانی غذا دست نخورده و چپاول نشده اما مواد موجود در آن خیلی کم است.

اسراییل که جریان آب، غذا و برق را به نوار غزه قطع کرده است، می‌گوید که تا زمانی که حماس و دیگر گروه‌ها اسیران را رها نکنند، محاصرهٔ غزه ادامه خواهد داشت.

جنگجویان حماس در جریان حمله بر اسراییل، به گفتۀ مقام‌های اسراییلی، بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ نفر به شمول شهروندان خارجی و اسراییلی را گروگان گرفتند.

این در حالی است که اسراییل برای تهاجم زمینی بر غزه آمادگی گرفته و به باشندگان آن هشدار داده است که هرچه زودتر غزه را ترک کنند.

در جریان حملهٔ حماس بر اسراییل حدود ۱۴۰۰ نفر، به شمول افراد ملکی و شهروندان خارجی، کشته شده و در حملات انتقامجویانهٔ اسراییل بر غزه تا کنون بیش از ۲۷۵۰ نفر، عمدتاْ غیرنظامیان، کشته شده اند.

گروه

XS
SM
MD
LG