لینک های دسترسی

Breaking News

اتحادیه اروپا ۶۱ میلیون یورو به افغان‌ها کمک کرد


دفتر اتحادیه اروپا برای افغانستان گفته است که از جملۀ ۶۱ میلیون یورو کمک جدید (معادل بیش از ۶۵ میلیون دالر امریکایی) برای افغانستان، ۶۰ میلیون آن برای فراهم‌کردن کمک‌های بشری به نیازمندان افغان و یک میلیون یوروی دیگر نیز در امور رفاه مهاجرین افغان در پاکستان هزینه خواهد شد.

اتحادیه اروپا ناوقت سه شنبه هفتم نومبر (۱۶ عقرب) با نشر اعلامیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس گفت که حتا قبل از این کمک‌های جدید، اتحادیه اروپا طی سال روان جاری ۹۴ میلیون یورو (بیش از صد میلیون دالر) به افغانستان کمک کرده است.

جان سلکر، کمیشنر مدیریت بحران اتحادیه اروپا گفت که نیاز افغان‌ها به کمک‌های بشری بسیار نگران‌کننده است که پس از زلزله ویرانگر در هرات این نیازها بیشتر شده است.

او افزود: "اتحادیه اروپا پس از فاجعه یک بسته کمک اضطراری آماده کرد و اکنون برای کمک به افغان‌هایی که هنوز در مناطق آسیب دیده و سایر نقاط کشور برای بقا مبارزه می‌کنند و نیز افغان‌هایی که در پاکستان هستند یا از آن کشور به وطن خود باز می‌گردند، افزایش قابل توجه در بودجه خود آورده ایم".

پیش از این کمک‌های جدید، اتحادیه اروپا ۱۲ میلیون یورو برای کمک به مهاجرین افغانی که از پاکستان به افغانستان بازگشته اند و ۴.۵ میلیون یورو به زلزله‌زدگان ولایت هرات کمک کرده بود.

این اتحادیه گفته است که افغانستان یکی از کشورهای بحران‌زده در جهان است که در سال روان میلادی، ۲۹ میلیون جمعیت آن به کمک‌های بشری نیاز دارند.

به گفتۀ این اتحادیه بیش از ۹۰ درصد افغان‌ها زیر خط گرسنگی زندگی می‌کنند و بیش از ۱۷ میلیون نفر در این کشور با عدم مصوونیت شدید غذایی روبرو اند.

اتحادیه اروپا گفته است که از سال ۱۹۹۴ میلادی تا اکنون ۱.۷ میلیارد یورو به افغانستان کمک کرده است. همچنان این اتحادیه افزوده که از سال ۲۰۲۱ تا اکتوبر سال روان بیش از ۳۴۰ تن کمک‌های حیاتی را در ۳۱ پرواز به افغانستان فرستاده است.

به گفته این اتحادیه پس از زلزله ماه گذشته در ولایت هرات، ۹۲ تن دوا و سایر کالاهای ضروری به تاریخ نهم اکتوبر توسط یک پرواز کارگو به این ولایت رسیده و قرار است که یک محموله ۹۵ تنی کمک‌های بشری دیگر نیز به این ولایت انتقال داده شود.

گروه

XS
SM
MD
LG