لینک های دسترسی

Breaking News

در دو حمله گروه جیش العدل، ۱۰ تن از نیروهای امنیتی ایران کشته شدند


آرشیف
آرشیف

رسانه های حکومتی ایران، روز پنجشنبه، چهار اپریل (۱۶ حمل)، گزارش دادند که کم از کم ۱۰ تن از نیروهای امنیتی این کشور در دو حمله که مسئولیت آنرا گروه جیش العدل برعهده گرفت، کشته شدند.

این حملات در ولایت سیستان و بلوچستان، جاییکه که با تنش های ناشی از حضور گروه های قاچاق مواد مخدر، شورشیان اقلیت بلوچ و تندروان سنی مذهب، مواجه است، رخ داد و گروه جیش العدل، با پیامی در تلگرام، مسولیت این حمله را بر دوش گرفت.

مجید میراحمدی، معین وزارت داخله ایران، در صحبت با تلویزیون حکومتی این کشور گفت که در این دو حمله، یک پایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راسک و یک مرکز پولیس در چابهار، هدف قرار گرفت که در نتیجه آن "پنج تن از نیروهای سپاه و نیروی انتظامی" کشته شدند.

جنرال محمد پاکپور، که ریاست نیروی زمینی سپاه پاسداران را برعهده دارد، در صحبت با این شبکه تلویزیونی بیان داشت که در این واقعه " ۱۵ مهاجم در جریان درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند" و بیش از ۱۰ تن از نیروهای امنیتی زخمی شدند.

پس از مدتی تلویزیون دولتی ایران اعلام کرد که حملات تروریستی "با شهادت ۱۰ تن از نیروهای امنیتی و کشته شدن ۱۸ تروریست" به پایان رسید.

گروه جیش العدل، یک گروه شورشی سنی مذهب است که در سال ۲۰۱۲ تشکیل شد و این گروه در پاکستان مستقر است و در فهرست گروه های "ترورستی" ایران و ایالات متحده قرار دارد.

در حمله گروه جیش العدل در ماه دسمبر سال گذشته، حداقل ۱۱ نظامی ایرانی در یک مرکز پولیس در شهر راسک در ولایت سیستان و بلوچستان، کشته شدند که یکی از مهلک ترین حملات در آنکشور بشمار میرود. این گروه، مسولیت یک حمله دیگر در شهر راسک را که بر یک مرکز پولیس بتاریخ ۱۰ ماه جنوری بوقوع پیوست، نیز بر عهده گرفت.

یک هفته بعد از وقوع حمله در ماه دسمبر، ایران اعلام کرد که با راکت و طیاره بی سرنشین، علیه جیش العدل در مرز پاکستان، این حمله را تلافی کرده است. پاکستان بعد از این حمله، اعلام کرد که حملات هوایی را علیه جدایی طلبان بلوچ در داخل خاک ایران انجام داده است.

ولایت سیستان و بلوچستان، یک ولایت فقیر و یکی از محدود ولایت سنی نشین در ایران است که با افغانستان و پاکستان، هم‌سرحد است.

گروه

XS
SM
MD
LG