لینک های دسترسی

Breaking News

المپیک پاریس؛ کدام کشورها تا اکنون بیشترین مدال را گرفته اند؟


ایالات متحده در المپیک پاریس تا روز دوشنبه پنجم اگست بیشترین مدال را کسب کرده است.
ایالات متحده در المپیک پاریس تا روز دوشنبه پنجم اگست بیشترین مدال را کسب کرده است.

بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس روز دوشنبه پنجم اگست (۱۵ اسد) با اعطای مدال در ۱۸ رویداد ورزشی ادامه می‌یابد.

بر اساس جدول رده بندی کمیتۀ بین‌المللی المپیک، ایالات متحده تا صبح دوشنبه با کسب ۷۵ مدال -۱۹ طلا، ۲۹ نقره، و ۲۷ برونز – بیشترین مدال را کسب کرده است.

ورزشکاران چینی تا اکنون توانسته اند ۵۲ مدال – ۲۱ طلا، ۱۷ نقره و ۱۴ برونز – را کسب کنند. فرانسه با کسب ۴۴ مدال، آسترالیا با گرفتن ۳۱ مدال و جمهوری کوریا جنوبی با گرفتن ۲۶ مدال به ترتیب در رده‌های سوم تا پنجم قرار دارند.

بازیکنان افغان تا اکنون در رقابت‌های المپیک پاریس موفق به کسب مدال نشده اند. در همسایگی افغانستان، تا اکنون تاجیکستان سه مدال برونز، اوزبیکستان یک مدال طلا گرفته اند. هند نیز با گرفتن سه مدال برونز هم ردیف تاجیکستان است.

در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس که به تاریخ ۱۱ اگست پایان می‌یابد، نزدیک به ۱۰۵۰۰ ورزشکار در ۳۲۹ رویداد ورزشی رقابت می‌کنند و نزدیک به ۱۰۰۰ مدال طلا، نقره و برونز به بهترین ورزشکاران داده خواهد شد.

المپیک پاریس سیزدهمین رقابت المپیک در قرن ۲۱ است. از زمان نخستین رقابت‌های المپیک قرن ۲۱ که در سال ۲۰۰۰ در شهر سدنی آسترالیا برگزار شد، ایالات متحده تا حالا با گرفتن ۸۱۶ مدال در صدر فهرست کشورهای مدال‌‌آور المپیک قرار دارد.

از نخستین رقابت جهانی المپیک که در سال ۱۸۹۶در شهر آتن، پایتخت یونان، برگزار شده است، ورزشکاران همواره تلاش داشته اند تا با کسب مدال، نام کشورشان را در صدر فهرست برندگان بیشترین مدال قرار دهند.

در طول تاریخ ۱۳۰ سالۀ بازی‌های معاصر المپیک، ایالات متحده در مجموع با کسب بیش از ۳۰۰۰ مدال به شمول مدال‌های المپیک ۲۰۲۴ در ردۀ نخست قرار دارد.

اتحاد شوروی پیشین به عنوان دومین مدال‌آور المپیک ریکارد کسب ۱۲۰۴ مدال را به نام خود ثبت کرده است. آلمان با کسب بیش از ۱۰۷۰ مدال، به شمول مدال‌های المپیک امسال، در ردۀ سوم قرار دارد.

گروه

XS
SM
MD
LG