لینک های دسترسی

Breaking News

گوتیرش: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد کاملاً غیر قابل پذیرش است 


وضعیت پس از حمله‌ٔ هوایی اسراییل بر یک مکتب در غزه
وضعیت پس از حمله‌ٔ هوایی اسراییل بر یک مکتب در غزه

انتونیو گوتیرش، منشی عمومی ملل متحد شام چهارشنبه ۱۱ سپتمبر (۲۱ سنبله) گفت که در حملات هوایی اسراییل بر یک مکتبی که بیجاشدگان به آن پناه برده اند، شش کارمند ادارهٔ ملل متحد برای پناهجویان فلسطینی‌ کشته شدند.

گوتیرش در صفحهٔ رسانهٔ اجتماعی ایکس‌اش نوشته است: "آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، کاملاً غیر قابل پذیرش است... این تخطی‌های دراماتیک قوانین بین المللی بشری باید همین اکنون متوقف شود."

منشی عمومی ملل متحد گفته است مکتبی که به پناهگاه برای حدود ۱۲۰۰۰ نفر مبدل شده است، امروز یک بار دیگر آماج حملات هوایی اسراییلی قرار گرفت.

کشته شدن ۴۳ نفر

اردوی اسراییل و ادارهٔ دفاع مدنی غزه گفتند که نیروهای اسراییل بر مکتب الجوونی در النصیرات حملهٔ هوایی انجام داد.

محمود بصل، سخنگوی ادارهٔ دفاع مدنی غزه، به فرانس‌پرس گفت که در جریان بمباردمان اسراییل ۱۴ نفر کشته و ۱۸ نفر زخمی شدند. حد اقل ۱۹ زن و کودک در میان قربانیان این رویداد شامل اند.

اردوی اسراییل گفته است که حملات دقیق بر مرکز سوق و ادارهٔ حماس در این مکتب انجام داده شد.

ادارهٔ دفاع مدنی غزه گفت که در میان کودکان کشته شده، دختر یک عضو این اداره نیز شامل است. این عضو این اداره مصروف ماموریت نجات دادن افراد زخمی و جمع آوری اجساد در جریان جنگ است.

در یک حملهٔ دیگر در اوایل روز چهارشنبه بر یک منزل مسکونی در نزدیکی شهر خان یونس، ۱۱ نفر، به شمول شش برادر و خواهر، کشته شدند.

در جریان بیش از ۱۲ ماه گذشته، نیروهای اسراییل به کرات مکاتب در غزه راه هدف قرار داده اند و می‌گویند که تندروان حماس از این مکاتب استفاده می‌کنند.

اسراییل حماس را به تلفات غیرنظامیان در جریان حملات هوایی مقصر می‌خواند و می‌گوید که جنگجویان این گروه در محلات مسکونی موجود بوده از آنجا فعالیت می‌کنند. گروه‌های کمک‌های بشری به رهبری صندوق وجهی ملل متحد (یونیسف) و محافظت از کودکان (یسف در چلدرن) در ماه جولای با نشر یک نظرسنجی گفتند که بیش از ۹۰ در صد ساختمان‌های مکاتب غزه در جریان حملات هوایی شدیداً یا قسماً خسارمند شده اند و بیش از نصف مکاتب به کمپ‌های بیجاشدگان مبدل شده است.

در پی حملۀ جنگجویان حماس بر اسراییل در هفتم اکتوبر سال گذشته که به گفتۀ مقام‌های اسراییلی منجر به کشته شدن کم و بیش ۱۲۰۰ نفر و گروگان گرفته شدن نزدیک به ۲۵۰ نفر شد، اسراییل به محو کامل گروه حماس تعهد کرده است. مقام‌های اسراییلی می‌گویند که هنوز هم ۱۱۱ گروگان اسراییلی در بند گروه حماس اند.

اسراییل در واکنش به حملۀ حماس، در بیش از ده ماه گذشته، نوار غزه را که حماس بر آن کنترول دارد به گونۀ پیهم آماج حملات هوایی و زمینی قرار داده است که به گفتۀ وزارت صحت غزه در این حملات تا کنون بیش از ۴۱هزار فلسطینی کشته شده است. ملل متحد گفته است که اکثریت کشته شدگان زنان و کودکان اند.

برخی از معلومات این گزارش از فرانس‌پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG