لینک های دسترسی

Breaking News

زلزلهٔ شدید در نیپال شش کشته برجا گذاشت


زلزله‌ای به شدت ۶.۶ درجهٔ مقیاس ریشتر اوایل صبح چهارشنبه‌ نهم نومبر (۱۸ عقرب) نیپال را تکان داد که در اثر آن، دست کم شش نفر جان باختند و چندین خانه در منطقهٔ دوتی واقع در غرب آن کشور، ویران گردید.

بهولا بهاتا، معاون آمریت پولیس در منطقهٔ دوتی، گفته است که در اثر این زلزله، پنج نفر دیگر به شدت زخمی شده اند و زخمیان به اسرع وقت، به شفاخانه انتقال داده شدند. بهاتا افزود که هشت خانه نیز در اثر این زلزله در منطقهٔ دوتی ویران شده است.

مقام‌ها گفته اند که این زلزله دهلی جدید، پایتخت هند، را نیز تکان داده است، اما از تلفات و خسارات احتمالی آن تا حالا خبری در دست نیست.

نیپال هنوز هم مصروف بازسازی دو زلزلهٔ شدید سال ۲۰۱۵ است. در این دو زلزله که شدت آن ۷.۸ و ۸.۱ درجهٔ مقیاس ریشتر بود، نزدیک به ۹۰۰۰ نفر جان باختند و تقریباََ ۲۲ هزار نفر دیگر زخمی شدند. این دو زلزلهٔ مرگبار و ویرانگر،‌ شش میلیارد دالر ضربهٔ اقتصادی نیز به آن کشور وارد کرد.

شیر بهادر دیوبا، صدراعظم نیپال، در تویتی به خانواده‌های قربانیان این آفت طبیعی تسلیت گفته و به مقام‌های بخش صحت کشورش دستور داده است تا زخمیان این زلزله را به اسرع وقت، تداوی مناسب کنند.

در همین حال، نارايان سيلوال، سخنگوی اردوی نیپال، گفته است که یک تيم نجات زمينی به سرعت به محل اعزام شده است و دو هليکوپتر در شهرهای سورخت و نپالگونج که در نزدیکی منطقهٔ زلزله زده موقیعت دارند،‌در حالت آماده باش استند.

مرکز زلزله شناسی نیپال گفته است که شدت این زلزله ۶.۶ درجهٔ به مقیاس ریشتر بوده، در حالی که مرکز زلرله شناسی اروپا و مدیترانه (EMSC) شدت این زلزله را ۵.۶ درجهٔ ریشتر گفته است.

مرکز زلرله شناسی اروپا و مدیترانه گفته است که مرکز این زمین لرزه در ۱۵۸ کیلومتری پیلیبات که یک منطقهٔ پر جمعیت در شمال‌شرق نیپال است، موقیعت داشت. این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین رخ داده است.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری رویترز گرفته شده است.

XS
SM
MD
LG