لینک های دسترسی

Breaking News

دست‌کم ۵۰ هزار روسی در جنگ اوکراین کشته شده اند


یک رسانه مستقل روسیه گزارش داده است که از زمان تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، بیش از ۵۰ هزار پرسونل نظامی روسیه کشته شده اند و اعتقاد بر این است که در بیش از دو سال گذشته، ده‌ها هزار دیگر نیز در این جنگ کشته شده اند.

مدیازونا، رسانه مستقل روسیه که یکجا با همکاری بی‌بی‌سی تلفات نیروهای روسیه را از منابع باز رصد می‌کند، گفته است که از آغاز تهاجم نظامی روسیه در ماه فبروری ۲۰۲۲، تا حالا بیش از ۵۰ هزار ۴۷۱ پرسونل نظامی روسیه در جنگ اوکراین کشته شده اند.

مدیازونا در این گزارش نوشته است: ''ما نام‌های بیش از ۳۳۰۰ افسران نظامی و سایر نیروی‌های امنیتی را می‌دانیم. ۳۹۰ نفر آنان دگرمن و یا بالاتر از آن بودند."

این رسانه مستقل روسیه همچنین گفته است که روسیه در هفته‌های اخیر تانک‌‌ها، موتر‌های زرهی و واحد‌های توپخانه زیادی را از دست داده است، اما شمار تلفات نیرو‌های روسیه در هفته‌های اخیر ثبت نشده است.

بر اساس گزارش مدیازونا، روسیه در هر هفته نزدیک به ۱۲۰۰ سرباز از دست می دهد که بیشتر تلفات مربوط به مناطق کراسنودار و باشقیرستان روسیه می‌شود.

اما نیروهای اوکراین تخمین کرده اند که روسیه در جریان تهاجم نظامی خود بر آن کشور، متحمل ۴۵۱ هزار و ۷۳۰ تلفات شامل کشته و زخمی شده است، اما استخبارات ایالات متحده و بریتانیا گفته اند که روسیه در این مدت متحمل ۳۰۰ هزار تلفات شده است.

کیف ادعا می‌کند که از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، بیش از ۱۸۰ هزار پرسونل نظامی روسیه در آن کشور کشته شده اند.

روسیه به ندرت در مورد تلفات نیروهای خود در جنگ اوکراین ارقام ارایه می‌کند. بر اساس آخرین آماری که روسیه هفت ما قبل اعلام کرد، شمار تلفات نیروهای روسی در جنگ اوکراین زیر شش هزار نفر بود.

اوکراین گفته است که در جریان تهاجم نظامی روسیه، ۳۱ هزار سرباز اوکراینی کشته شده اند.

گروه

XS
SM
MD
LG