لینک های دسترسی

Breaking News

تحقیقات رسانه‌ای هویت ۴۵هزار نظامی روسی را شناسایی کرده که در اوکراین کشته شده اند 


خبرگزاری میدیازونا و بخش روسیهٔ بی‌بی‌سی طی تحقیقاتی هویت بیش از ۴۵۰۰۰ سرباز روسی را تایید کرده اند که در جریان جنگ با اوکراین کشته شده اند.

موضوع تلفات نظامی در این دو کشور درگیر جنگ، فوق العاده حساس است و روسیه از سال ۲۰۲۲ به اینسو، هیچ گونه ارقام رسمی را نشر نکرده است.

در گزارشی که در این خصوص نشر شده آمده است که بی‌بی‌سی، خبرگزاری میدیازونا و تیمی از رضاکاران توانستند نام‌های ۴۵۱۲۳ نظامی روسی را که در جریان جنگ با اوکراین کشته شده اند، ترتیب دهند.

با آنهم،‌ در این گزارش هشدار داده شده است که ممکن رقم واقعی نظامیان کشته شده دو برابر باشد.

بخش روسیه بی‌بی‌سی گفته است که دوی سوم افراد کشته شده، پیشینهٔ نظامی نداشتند و شامل داوطلبان، زندانیان، بسیج شدگان و افرادی بوده اند که توسط شرکت‌های خصوصی روسی جلب و جذب شده بودند.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، به ندرت عقب نشینی در میدان‌های جنگ را می‌پذیرد.

اوکراین نیز تلفات نظامی خود را علنی نمی‌سازد، اما تحلیلگران به این باور اند که شمار تلفات نظامیان اوکراین نیز به ده‌ها هزار می‌رسد.

پیش از این، دیلی میل بر مبنای معلومات استخباراتی دفاعی بریتانیا گزارش داده بود که رقم کشته و زخمی شدگان نیروهای روسی در سال ۲۰۲۳ میلادی تقریباً ۳۰۰ نفر در روز بود.

بریتانیا گفته است که اگر تلفات نیروهای روسی به این روال ادامه داشته باشد، شمار کشته و زخمی شدگان روسی تا سال ۲۰۲۵ به ۵۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

گروه

XS
SM
MD
LG