لینک های دسترسی

Breaking News

سرپرست وزارت داخله پاکستان: نیروهای امنیتی ما در قاچاق دست دارند


سرفراز بگتی، سرپرست وزارت داخلۀ پاکستان می‌گوید که نیروهای امنیتی این کشور در قاچاق اسعار خارجی و تجارت‌های غیرقانونی دست دارند.

بگتی این اظهارات را روز دوشنبه دوم اکتوبر (۱۰ میزان) به صدای امریکا در حالی بیان کرد که پاکستان یک کمپاین سراسری را برای جلوگیری از قاچاق دالر امریکایی و کالاهای تجارتی به راه انداخته است.

او گفت: "صد در صد درست است که مقامات امنیتی در قاچاق غیرقانونی اسعار و کالاهای تجاری در مرزها دست دارند."

این مقام بلندپایه پاکستان همچنان گفت که اردوی این کشور با کسانی که در قاچاق دست دارند محاسبه خواهد کرد، اما او همچنین گفت که این روند حسابرسی، برای مردم عادی نخواهد بود.

بگتی افزود: "قاچاق بر پشت شتر انجام نمی‌شود، بلکه در لاری‌ها صورت می‌گیرد، لوی درستیز اردوی پاکستان به صراحت به مردم خود گفته است که نه تنها محاکمه نظامی انجام می‌شود، بلکه افرادی که در قاچاق دست دارند، به زندان افگنده خواهند شد."

اردو در پاکستان در مقایسه با سایر نهادها بیشترین قدرت را در دست دارد. اگرچه حکومت موقت ملکی در این کشور تا زمان برگزاری انتخابات عمومی در راس امور است، اما جنرال عاصم منیر، لوی درستیز اردوی پاکستان، مانند رهبران قبلی خود نقش مهمی در انجام امور دولتی ایفا می‌کند.

مقامات حکومت ایالتی اخیراً به جنرال عاصم منیر از قاچاق دالر امریکایی و سایر کالاهای تجارتی معلومات داده بودند و لوی درستیز اردوی پاکستان نیز تعهد کرده است که برای رهایی این کشور از این "سرقت" که خسارت قابل توجهی به پاکستان وارد کرده است، مبارزه را ادامه خواهد داد.

حکومت موقت پاکستان ماه گذشته برای حفظ ارزش روپیه، مبارزه‌ای را با قاچاق دالر امریکایی و مبادله غیرقانونی اسعار و حواله در سراسر این کشور آغاز کرد.

حکومت پاکستان گفته است که با کمک نیروهای امنیتی، مسوولان با قاچاق و احتکار گندم و بوره نیز مبارزه می‌کنند و همچنین تلاش خواهند کرد تا جلو واردات نفت ارزان ایران را بگیرند.

پس از آغاز این کمپاین، ارزش روپیه پاکستانی در بازار مبادلات اسعار نیز افزایش یافت و در ماه سپتمبر در سطح جهانی نامی کمایی کرد.

یک شرکت تحقیقاتی موسوم به "عارف حبیب لمتد" می‌گوید که ماه گذشته ارزش روپیه پاکستان در برابر دالر شش درصد افزایش یافت و یک دالر امریکایی در ماه گذشته با ۳۰۸ روپیه پاکستان مبادله می‌شد، اکنون به ۲۸۷ روپیه کاهش یافته است.

حکومت پاکستان گفته است که مبارزه با قاچاق از چهار هفته گذشته آغاز شده و در این مدت مقامات ۲.۳ میلیون دالر را کشف کرده اند.

گروه

XS
SM
MD
LG