لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا به ارزش ۲۰۰ میلیون دالر سلاح و مهمات را به اوکراین تحویل می‌دهد


وزیر خارجهٔ ایالات متحده روز دوشنبه ۱۴ اگست (۲۳ اسد) اعلام کرد که امریکا به ارزش ۲۰۰ میلیون دالر کمک‌های دفاعی را به اوکراین تحویل می‌دهد.

انتونی بلینکن در یک پیام ایکس گفت:‌ ''ما امروز بستهٔ کمک های امنیتی را برای حمایت از اوکراین در حالی اعلام می‌کنیم که [نیروهای امنیتی آن کشور] از قلمرو خود دفاع می کند و از مردم خود محافظت می‌کنند. ارزش این بسته کمکی ۲۰۰ میلیون دالر می‌باشد."

بلینکن در این پیام همچنین گفته است که این کمک‌های نظامی شامل مهمات دفاع هوایی،‌ مرمی توپخانه، تجهیزات ضد زره و پاکسازی ماین می‌باشد.

در همین حال،‌ وزارت خارجهٔ ایالات متحده با نشر اعلامیه‌ای گفته است که ''روسیه هر روز غیرنظامیان اوکراینی را می‌کشد و زیربناهای غیرنظامی را ویران می‌کند."

در این اعلامیه همچنین آمده است که روسیه از گرسنگی در برخی از کشور‌های جهان منحیث اسلحه استفاده می‌کند و از طریق تخریب بنادر غیرنظامی اوکراین و زیربنا‌های آن کشور، به شمول زیر بنا‌های غلات،‌ ناامنی غذایی جهان را تشدید می‌کند.

در ادامهٔ این اعلامیه آمده است که روسیه آغازگر جنگ در اوکراین است و مسکو از طریق بیرون کشیدن نیرو‌های خود از اوکراین و توقف ''حملات وحشیانه'' هر لحظه می‌تواند به این جنگ خاتمه بدهد.

وزارت خارجه ایالات متحده گفته است:'' تا زمانیکه [روسیه] به چنین اقدام [خروج نیروها از اوکراین و توقف حملات] مبادرت نکند، ایالات متحده، متحدین و شرکای تا هر زمانیکه نیاز باشد،‌ در کنار اوکراین متحدانه خواهد ایستاد.''

پس از آنکه روسیه به تاریخ ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ حملات تهاجمی خود را بر اوکراین آغاز کرد، ایالات متحده تا حالا به ارزش بیش از ۴۳ میلیارد دالر کمک‌های تسلیحاتی را برای کیف فراهم کرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG