لینک های دسترسی

Breaking News

حملات روسیه در اوکراین هفت کشته و ۲۲ زخمی برجا گذاشت


مقامات اوکراینی روز یکشنبه ۱۳ اگست (۲۲ اسد) گفتند که در اثر حملات نیروهای روسی دست کم هفت نفر، به شمول یک کودک نوزاد ۲۳ روزه در منطقۀ خرسون آن کشور کشته و ۲۲ نفر دیگر زخمی شدند.

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، در یک پیام ویدیویی گفته است که برادر این کودک ۲۳ روزه که ۱۲ ساله بود، در اثر جراحات شدید در شفاخانه جان باخت و مادر ۳۹ ساله‌اش که اولیشیا نام داشت، نیز در این حمله کشته شده است.

به گفتهٔ رییس جمهور زیلینسکی، نیر‌و‌های روسیه در طول روز یکشنبه ۱۷ بار منطقه خرسون را هدف حملات میزایلی قرار دادند.

ایهور کلیمنکو، وزیر داخلهٔ اوکراین، در یک پیام تلگرام گفت که حملات هوایی روسیه سبب آتش سوزی در ساختمان‌های مسکونی شده است. به گفته این مقام ارشد امنیتی،‌ با وجود حملات مکرر نیرو‌های روسی،‌ کارمند ادارهٔ خدمات اضطراری،‌ آتش‌سوزی ها را مهار کردند.

در همین حال،‌ نظامیان اوکراینی گفته اند که آنان روز یکشنبه دو دیپوی مهمات روسیه را در ساحۀ اولشکی واقع در مناطق اشغالی خرسون از بین بردند.

روسیه مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا را به قلمرو خود ملحق کرد، اما پس از حملات تهاجمی نیروهای اوکراینی که از حمایت مستقیم غرب به ویژه ایالات متحده برخودار اند،‌ نیروهای روسی از برخی این مناطق عقب نشینی کردند.

ولادمیر زیلینسکی گفته است که روسیه می‌تواند این جنگ را با اخراج نیروهایش و احیای حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی اوکراین خاتمه بخشد، تقاضای که از سوی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، تا حالا رد شده است.

غرب، به ویژه ایالات متحده، با حمایت قاطع از اوکراین، تهاجم نظامی روسیه بر این کشور را محکوم کرده و تا اکنون ده‌ها میلیارد دالر کمک نظامی و بشری را به کیف فراهم کرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG