لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن: رسیدگی به بحران بشری در غزه یک 'اولویت' است


در حالی که حملات اسراییل بر غزه ادامه دارد، جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده روز جمعه ۱۳ اکتوبر (۲۱ میزان) گفت که رسیدگی به بحران بشری در غزه یک "اولویت" است.

بایدن گفت: "ما نمی‌توانیم این واقعیت را فراموش کنیم که اکثریت قاطع فلسطینی‌ها هیچ ارتباطی با حماس یا حملات هولناک حماس نداشتند اما آنان در نتیجهٔ آن رنج می‌برند."

گروه حماس روز شنبه حملهٔ غافلگیرانه‌ای را علیه اسراییل آغاز کرد که در سال‌های اخیر پیشینه نداشته است. در این حملات بیش از ۱۳۰۰ اسراییلی کشته و هزاران نفر زخمی شدند.

اسراییل نیز در یک اقدام تلافی‌جویانه حملات هوایی و توپخانه‌ای را از شش روز به اینسو بالای غزه آغاز کرده است. این حملات نه تنها موجب کشته شدن کم از کم ۱۹۰۰ نفر شده، بلکه بیش از ۴۰۰ هزار نفر از خانه‌های شان آواره شده اند.

بایدن گفت: "رسیدگی فوری به بحران انسانی در غزه برای من یک اولویت است. براساس هدایت من، تیم های ما در حال کار در منطقه هستند و برای افزایش حمایت با حکومات اسراییل، مصر، اردن و دیگر کشورهای عربی و سازمان ملل مستقیماً در تماس اند."

بایدن گفت که او اوایل روز جمعه با خانواده های امریکایی‌هایی که توسط تندروان حماس گروگان گرفته شده اند صحبت کرده است.

در حمله حماس بر اسراییل ۲۵ امریکایی کشته شده و شماری هم توسط جنگجویان حماس به گروگان گرفته شده اند.

بایدن گفت: "آنها از اینکه نمی‌دانند وضعیت پسران، دختران، شوهران، همسران و فرزندانشان چگونه است رنج می‌برند."

رییس جمهور امریکا افزود: "ما با همکاری نزدیک با اسراییل و شرکای خود در سراسر منطقه، به طور شبانه روزی برای تضمین آزادی امریکایی هایی‌که در دست حماس هستند، کار می کنیم. تا زمانی که آنها را به خانه نیاوریم، متوقف نمی‌شویم."

پیش از این آقای بایدن حملات حماس بر اسراییل را ''یک عمل محض شیطانی'' خوانده افزود:‌ "ما باید کاملا شفاف باشیم. ما در کنار اسراییل ایستاده ایم. ما در کنار اسراییل ایستاده ایم. و ما مطمین خواهیم شد که اسراییل آنچه را که برای محافظت از شهروندانش، دفاع از خود و پاسخ به این حمله نیاز دارد، در اختیار دارد."

بایدن گفت:‌ " هیچ توجیهی برای اعمال تروریزم وجود ندارد. هیچ بهانه‌ای وجود ندارد. حماس از حق مردم فلسطین برای کرامت و تعیین سرنوشت دفاع نمی کند. هدف اعلام شده آن نابودی کشور اسراییل و کشتار یهودیان است."

در همین حال وزارت صحت غزه روز جمعه اعلام کرد که در حملات اسراییل به غزه کم از کم ۱۹۰۰ نفر از جمله ۶۱۴ کودک کشته شده اند.

این وزارت افزود که حدود ۳۷۰ زن در میان کشته شدگان است و ۷۶۹۶ نفر در این حملات زخمی شده اند.

گروه

XS
SM
MD
LG