لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان و پاکستان هنوز به حل تنش چمن – سپین‌بولدک مؤفق نشده اند


مقام‌های افغان و پاکستانی برای حل جنگ روز جمعه اجلاس کردند
مقام‌های افغان و پاکستانی برای حل جنگ روز جمعه اجلاس کردند

دومین نشست مقام‌های افغانستان و پاکستان روی حل مشکل پیش‌آمده در گذرگاه چمن – سپین‌بولدک، بار دیگر روز گذشته بی‌نتیجه پایان یافت.

پس از درگیری مرزبانان افغان و پاکستانی در نزدیکی گذرگاه چمن – سپین‌بولدک، مقام‌های دو کشور روز گذشته دومین نشست را برگزار کردند؛ اما به نتیجه‌ای نرسیدند و این گذرگاه برای سومین روز به روی رفت‌وآمد مسدود است.

باشندگان محل به صدای امریکا گفته اند که نیروهای سرحدی افغان و پاکستانی در روستاهای لقمان و جهان‌گیر در مواضع شان قرار دارند؛ اما آتش‌بسی که پس از ساعت ۳:۰۰ بعد از ظهر روز جمعه برقرار شد؛ هنوز هم پا برجاست.

جنرال عبدالرازق، فرمانده امنیه کندهار به صدای امریکا گفت، شام گذشته برای حل مشکل هیأتی از کابل و اسلام‌آباد آمدند و در امتداد خط دیورند در نقطۀ صفری میان سپین‌بولدک و چمن اجلاس کردند؛ اما نشست آنها بی‌نتیجه پایان یافت.

جنرال رازق، افزود که در این نشست معاون اوپراسیون وزارت دفاع افغانستان و رئیس ارکان قوای سرحدی پاکستان حضور داشتند.

به گفتۀ فرمانده امنیه کندهار، کابل و اسلام‌آباد موافقه کرده اند که در رابطه به موقعیت روستاهای لقمان و جهان‌گیر ، تیم‌های تخنیکی تحقیق کنند.

با آنکه گذرگاه چمن – سپین‌بولدک برای سومین روز بسته است؛ اما امروز مردم در بازارهای سپین‌بولدک و ویش آمده اند؛ اما مثل گذشته مزدحم نیست.

از سوی دیگر، کمیسیونی حکومتی افغان، برای رساندن کمک‌های بشری به خانواده‌های بیجاشدۀ ناشی از جنگ در سپین‌بولدک، سرویی را آغاز کرده اند.

حاجی خانان، یک بزرگ قومی سپین‌بولدک به صدای امریکا گفت، بیش از ۲۵ هزار باشندۀ سپین‌بولدک از دوازده روستا بیجا شده و به مناطق امن رفته اند.

صمیم خپلواک، سخنگوی والی ننگرهار به صدای امریکا گفت، ادارۀ ولایتی تلاش می‌کند که در گام نخست، شمار خانواده‌های بیجاشده را روشن سازند و سپس مواد خوراکی و غیرخوراکی را توزیع کنند.

XS
SM
MD
LG