لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر دفاع پاکستان به طالبان: منابع تروریزم را در هرجا که باشد ریشه‌کن می‌کنیم


خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان، در واکنش به اظهارات ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان که گفته بود طالبان خارج از توافقنامه دوحه با پاکستان تعامل دارد، گفته است که پاکستان بدون توجه به این که آیا حکومت طالبان اراده‌ای برای سرکوب دهشت افگنان دارد یا نه، به مبارزه با دهشت افگنی ادامه خواهد داد.

وزیر دفاع پاکستان در اظهارات تازه‌اش تاکید کرده است که منابع فعالیت‌های تروریستی در هر جایی که باشد، اسلام آباد مصمم به ریشه کن کردن آن است.

او در واکنش به اظهارات اخیر ذبیح‌الله مجاهد مبنی بر پایبندی طالبان به توافقنامه دوحه، نوشته است: "صرف نظر از موقف افغانستان، پاکستان در ریشه کن کردن دهشت افگنی در خاک خود قاطعانه عمل می‌کند، ولو منبع آن هر جایی که باشد."

ذبیح الله مجاهد در مصاحبه با رادیو بی بی سی در واکنش به اظهارات پیشتر وزیر دفاع پاکستان گفته است که "توافقنامه دوحه میان طالبان افغانستان و امریکا صورت گرفته و این موضوع جداگانه است."

مجاهد افزوده است که پاکستان کشور همسایه افغانستان است و کابل با آن کشور در پرتو توافقنامه دوحه تعامل نمی کند، بلکه به حیث یک کشور برادر و مسلمان برخورد می‌کند.

اما فرحت‌الله بابر، سناتور پیشین پاکستانی و فعال حقوق بشر، اظهارات اخیر سخنگوی حکومت طالبان را "ناراحت کننده" خوانده است.

او در یک تویت در رابطه به این اظهارات مجاهد پرسیده است که‌ "آیا این به آن معنی است که توافقنامهٔ دوحه، طالبان را به رهبری برخی تندروان مقید می‌سازد یا بر همه؟"

"اشتباه بزرگ"

خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان، گفته است که جا دادن به پناهندگان افغان در قلمرو پاکستان، یک اشتباه بزرگ این کشور بوده و افزوده است که در شرایط فعلی فراهم کردن تسهیلات به پناهندگان افغان، نگرانی هایی را به وجود آورده است.

وزیر دفاع پاکستان در مصاحبه با تلویزیون خصوصی ایکسپرس نیوز گفت که "پاکستان قبل از این نیز نتایج فراهم کردن سرپناه به افغان‌ها و میزبانی از آنان را تحمل کرده است."

خواجه آصف بار دیگر ادعای موجودیت لانه های امن دهشت افگنان در افغانستان را تکرار کرد و افزود که پاکستان از لانه‌های امن دهشت افگنان و فعالیت های آنان در افغانستان، به خوبی خبر دارد.

ذبیح الله مجاهد در مصاحبه با بی بی سی موجودیت مراکز و فعالیت تحریک طالبان پاکستان (تی تی پی) در افغانستان را رد کرده و گفته است که اگر پاکستان در این زمینه اسناد و شواهد دارد، آن را ارایه کند.

در همین حال، محسن داور، ریيس کمیسون امور خارجی مجلس نمایندگان پاکستان، در مصاحبه با صدای امریکا، این اظهارات وزیر دفاع پاکستان را "غیر منطقی" خواند و گفت: "اسلام آباد که تخریب افغانستان را به اجاره گرفته بود، حال خود شکار شده است."

با این حال، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی یک تویت خواجه محمد آصف را که در سپتمبر سال ۲۰۲۱ یعنی یک ماه پس از به قدرت رسیدن طالبان نشر کرده بود، به رخ وی کشیده اند که در آن او به گونهٔ تلویحی از به قدرت رسیدن طالبان و خروج امریکا از افغانستان استقبال کرده بود.

XS
SM
MD
LG