لینک های دسترسی

Breaking News

قضیۀ 'فساد' لیگ برتر کرکت افغانستان به لوی سارنوالی رسید


ادارۀ کرکت بورد افغانستان گفته است که قضیۀ لیگ برتر ۲۰ اوره کرکت افغانستان را به خاطر بررسی "اتهامات فساد" به سارنوالی معرفی کرده است.

همچنین، کرکت بورد افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که قرارداد این لیگ را با شرکت سنکسر سپورتس(SnixerSports)به دلیل پرداخت نشدن "فیس سالانه" از سوی این شرکت و نیز نگرانی "در شفافیت امور این لیگ" فسخ کرده است.

چند ماه پیش، شورای بین المللی کرکت در مورد وجود فساد و تقلب در لیگ برتر کرکت افغانستان گزارشی را نشر کرد. در این گزارش آمده بود که در این لیگ صدها هزار دالر اختلاس شده است.

کرکت بورد افغانستان گفته است که این قضیه به لوی سارنوالی راجع شده است تا همه "ابعاد داخلی این قضیه" به گونۀ "شفاف و مسلکی" بررسی شود.

اعلامیۀ کرکت بورد افغانستان حاکی است که فصل دوم لیگ برتر ۲۰ اورۀ افغانستان تا سال آینده به تاخیر افتاده است. در اعلامیه آمده است که "در آینده همه پروسه‌های تدارکاتی این لیگ بر اساس رقابت آزاد انجام می‌شود".

رقابت‌های دور نخست لیگ برتر ۲۰ اورۀ افغانستان در اکتوبر سال ۲۰۱۸ در امارات متحدۀ عربی برگزار شد که در آن پنج تیم شرکت داشت و تیم "بلخ لیجندز" قهرمانی آن دور را از آن خود کرد.

XS
SM
MD
LG