لینک های دسترسی

Breaking News

احسان‌الله جنت برای پنج سال از شرکت در رقابت‌های کرکت محروم شد


احسان‌الله جنت در ترکیب تیم ملی افغانستان در رقابت‌های بین‌المللی سه بازی تست و ۱۶ رقابت یک روزه را انجام داده است.
احسان‌الله جنت در ترکیب تیم ملی افغانستان در رقابت‌های بین‌المللی سه بازی تست و ۱۶ رقابت یک روزه را انجام داده است.

کرکت بورد افغانستان روز چهارشنبه هفتم اگست (۱۷ اسد) با نشر خبرنامهٔ گفته است که احسان‌الله جنت، عضو تیم ملی کرکت آن کشور، به اتهام "فساد" برای پنج سال از شرکت در هر گونه رقابت کرکت منع شده است.

در خبرنامه آمده است که جنت در سال روان "در فصل دوم لیگ برتر کابل، از قانون بین‌المللی ضد فساد در بازی [کرکت] سرپیچی" کرده است و از این رو در پرتو این قانون محدودیت پنج ساله بر وی وضع شده است.

کرکت بورد افغانستان گفته است که جنت به ارتکاب این تخلف (مچ فکسینگ) اقرار کرده است، اما این نهاد ورزشی افغانستان جزییات بیشتری در این مورد ارایه نکرده است.

بخش مبارزه با فساد کرکت بورد افغانستان، در پیوند به ظن دست داشتن در فساد، تحقیقات را در مورد سه بازیکن دیگر افغان نیز آغاز کرده است، اما نگفته است که این بازیکنان کی‌ها اند.

کرکت بورد افغانستان، در دسمبر سال گذشته نیز سه بازیکن دیگر افغان – فضل الحق فاروقی، نوین‌الحق و مجیب زدران – را برای یک سال از شرکت در رقابت‌های کرکت محروم کرد.

در آن زمان گفته شد که این سه بازیکن به دلیل مصروفیت در لیگ‌های تجارتی، به وظایف شان حاضر نشدند که این کار شان "خلاف منافع ملی و اداری" عنوان شد.

جنت در لیگ برتر کابل در تیم بازان شمشاد بازی می‌کرد. او در چهار بازی در این تیم ۷۲ دوش انجام داد. بازان شمشاد در این لیگ تنها برندۀ یک رقابت شد و در میان شش تیم شرکت کننده، آخرین مقام را گرفت.

جنت که برادر نوروز منگل، کپتان پیشین تیم ملی کرکت افغانستان، است، تا کنون در ترکیب تیم ملی افغانستان در رقابت‌های بین‌المللی سه بازی تست و ۱۶ رقابت یک روزه را انجام داده است.

احسان‌الله جنت که ۲۶ سال عمر دارد، در سال ۲۰۲۲ در بازی ۲۰ اووره میان افغانستان و زمبابوی نیز شرکت داشت که همان آخرین بازی بین‌المللی وی بود.

گروه

XS
SM
MD
LG