لینک های دسترسی

Breaking News

جام جهانی فوتسال؛ نگاهی بر رقابت افغانستان و پاراگوای


افغانستان روز چهارشنبه به مصاف پاراگوای می‌رود
افغانستان روز چهارشنبه به مصاف پاراگوای می‌رود

بازی افغانستان – پاراگوای در سلسله رقابت های جام جهانی فوتسال، می تواند یکی از ماندگار ترین بازی برای این دو کشور باشد.

تیم ملی فوتسال افغانستان روز چهارشنبه ۲۵ سپتمبر (چهارم میزان) در شهر تاشکند، پایتخت اوزبیکستان به مصاف پارگوای می‌رود.

فرید حیدری، کارشناس فوتسال و عضو شورای عالی ورزش مهاجرین در ایران، با تاکید بر تمرکز و آرامش بیشتر بازیکنان، به این باور است که بازی های دورۀ حذفی "حساسیت های خودش را دارد و باید کدر فنی و بازیکنان، اشتباهات را به حد اقل برسانند."

حیدری، مربی و داور فوتسال به صدای امریکا گفت: "افغانستان یک بازی دشوار و سختی را در برابر پاراگوای، یکی از تیم های خوب امریکای جنوبی در پیش دارد. پارگوای یک تیم جنگنده و قدرتی است اما جای امیدواری است که قبلاً کادر فنی و بازیکنان افغانستان نشان داده اند که با برنامه‌های خوب ریکووری (احیای مجدد) و بازگشت‌های به موقع، آمادۀ همچو بازی ها است."

پاراگوای از گروه (الف) با دو برد و یک باخت به دور حذفی راه یافت، اما افغانستان با دو باخت و یک برد به عنوان تیم سوم گروه (ج) به ۱۶ تیم برتر پیوست.

فرید حیدری مربی و داور فوتسال می گوید که برای نتیجۀ مثبت با پاراگوای، بازی با اوکراین باید بیشتر تجزیه و تحلیل شود تا آن اشتباهات دوباره تکرار نشوند.
فرید حیدری مربی و داور فوتسال می گوید که برای نتیجۀ مثبت با پاراگوای، بازی با اوکراین باید بیشتر تجزیه و تحلیل شود تا آن اشتباهات دوباره تکرار نشوند.

محمود سیدی، کارشناس فوتسال و کمک مربی پیشین تیم ملی فوتسال باور دیگری دارد ... او می گوید که نقطۀ ضعف افغانستان عمق دفاع است، جاییکه به باور سیدی بازیکنان حریف به سادگی در ده متری گول صاحب توپ شده می توانند.

سیدی تاکید می کند که تیم ملی فوتسال افغانستان باید در رویارویی با پاراگوای "از تکتیک اعمال فشار از بالا استفاده کرده و نگذارند تیم مقابل تکتیک هایشان را شکل دهند."

محمد سیدی گفت که افغانستان باید تلاش کند بیشتر صاحب توپ باشد و از "سیستم چهار صفر به نحو احسن" استفاده کند، اما به گفتۀ سیدی اگر افغانستان سیستم دفاع و ضد حمله را انتخاب کند، "بازندۀ بازی" خواهد بود.

اما، دین محمد صافی، مشاور ارشد فدراسیون فوتبال افغانستان به صدای امریکا گفت که با شناختی که تیم ملی فوتسال افغانستان از پاراگوای دارد، "این تیم نسبت به سه تیم دیگر که در گروه با افغانستان رقابت کرد، در حد افغانستان است."

صافی می گوید که تیم ملی فوتسال افغانستان تحلیل کنندۀ خوب اسپانیایی دارد و ابراز امیدواری کرد تا "ضعف و قوت تیم را بداند و با توجه به کارکردگی تیم پاراگوای، کدر تیم فوتسال باید کاری کند تا به تیم روحیه داده شود که با تعهد محکم طوری فکر کنند که این رقابت نهایی جام است."

پاراگوای تا کنون هفت بار به جام جهانی فوتسال راه یافته و در رده بندی جهانی در ردۀ ۱۳ قرار دارد. این تیم در جام جهانی ۲۰۱۶ تا دور یک چهارم هم راه یافته است.

افغانستان برای نخستین بار است که در جام جهانی راه پیدا می کند و تنها سه تجربۀ بازی در جام جهانی را با خود دارد.

انتظار از تیم افغانستان

بااینحال شماری از افغان ها و باشندگان مناطق مختلف اوزبیکستان که سه شنبه شام برای تماشای بازی اوکراین – هالند آمده بودند ... انتظار پیروزی افغانستان را دارند.

دوران، شهروند اوزبیکستان به این باور است که افغانستان خیلی خوب بازی می کند. او می گوید که اوزبیکستانی ها در مقایسه با برازیل، از تیم افغانستان بیشتر حمایت می کنند.

شهاب الدین، باشندۀ افغان شهر تاشکند اوزبیکستان به این نظر است که تیم افغانستان "انگیزۀ زیادی دارند و باوجودیکه بار اول شان در جام جهانی است اما پر از انگیزه اند."

او به صدای امریکا گفت که قرار است حدود چهار تا پنج هزار تماشاچی افغان روز چهارشنبه برای تشویق و تماشای رقابت افغانستان و پاراگوای به استدیوم هما در تاشکند بیایند.

اما کمال قمریا، افغان باشندۀ شهر تاشکند اوزبیکستان به این نظر است که اگر افغانستان "آنچنانیکه در برابر ارجنتاین بازی کرد به مصاف پاراگوای ببرد، برد افغانستان حتمی خواهد بود."

اوکراین روز سه شنبه هالند را ۳ – ۱ شکست داد و برازیل باز هم با نتیجۀ پر گول ۵ – ۰ کوستاریکا را مغلوب کرد. جام جهانی فوتسال اوزبیکستان تا ششم اکتوبر ادامه دارد.

گروه

XS
SM
MD
LG